به گزارش ایرنا ، علی بهرامی روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز کرمان افزود: منابع ما طی سال های آینده از بین می رود لذا توسعه باید مبتنی بر بخش خدمات و حوزه گردشگری باشد اما اقداماتی در شهر کرمان مغایر با این حوزه انجام می شود که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
وی از جمله این فعالیت ها به رعایت نکردن حریم بازار کرمان در پروژه ساروج پارس، ساخت محورها در محله های تاریخی و تعطیلی بخش آشپزخانه باغ شاهزاده ماهان به عنوان یک بنای ثبت جهانی اشاره کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت : برای رسیدن به توسعه پایدار می توان با برنامه ریزی دقیق و تامین زیرساخت ها، گردشگر درمانی را از استان های مجاور جذب کرد زیرا ظرفیت های این حوزه در استان کرمان وجود دارد.
وی با بیان اینکه رسانه ها، مردم و مسئولان باید موانع توسعه پایدار را شناسایی کنند عنوان کرد: رسانه ها با بیان واقعیت ها به مردم زمینه را برای توسعه پایدار فراهم می کنند.
بهرامی افزود: خبرگزاری ها و رسانه ها باید با استفاده از اطلاع رسانی مشکلات ساختار شهری را در راستای جذب گردشگر بیان کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: رسانه ها باید جدا از مباحث ارتباطی، مردم شناس باشند و نقیصه ها را جهت تبدیل به فرصت اعلام کنند که این امر امروز موجب موفقیت رسانه های قدرتمند دنیا شده است.
وی با اشاره به اینکه رسانه های استان کرمان همزمان با تغییرات اجتماعی و مطابق با خواسته های مردم پیشرفت نکرده اند ، افزود: رسانه ها اگر خود توسعه یابند در توسعه پایدار هر جامعه ای نقشی تاثیر گذار دارند اما متاسفانه به توسعه اجتماعی و فرهنگی این حوزه توجهی نشده است.
بهرامی با بیان اینکه توسعه پایدار رابط نیازهای امروز و آینده یک جامعه است گفت: باید نیاز های مردم در این زمینه در نظر گرفته شود و رسانه ها نقش مهمی در ساختن افکار عمومی بازی می کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا استان کرمان نسبت به سایر رسانه ها پویا تر بوده و در عمل به مسئولیت های خود موفق تر عمل کرده است.
وی با اشاره به برخی مشکلات شهری افزود : وجود 25 هزار واحد صنفی در کرمان بیش از نیاز این شهر است و نظر به اینکه تجارت امروز به سمت الکترونیک پیش می رود لذا نیاز به ساخت واحدهای صنفی بیشتر برای این شهر وجود ندارد.
بهرامی بیان کرد: امروز بخشی از اقتصاد دنیا بر عهده ورزش به عنوان یک صنعت است و مردم اگر آینده ورزشکاران را موفق ببینند در این راه گام بر می دارند و در کرمان می توان از این حوزه بهره گیری کرد.
وی با بیان اینکه مشکل عمده کرمان شبه کوچ نشینی این شهر است گفت: کرمان به حد نصاب جمعیتی یک میلیون نفر برای تبدیل به کلانشهر نرسید زیرا برخی از مردم این شهر در سرشماری به شهرستان ها مراجعه و در آنجا نام نویسی می کردند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمان افزود : این در حالی است که طبق شواهد جمعیت کرمان بیش از یک میلیون نفر است اما از مزایای کلانشهر بی بهره مانده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.