به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: ابتدا بانک ها برای پرداخت تسهیلات بازسازی در رابطه با زلزله های سالهای اخیر استان کرمان درصدد ابلاغ بانک مرکزی بودند و پس از آن پرداخت این اعتبار را منوط به تایید بانک خود در تهران کردند.
وی اظهار داشت: برخی بانک ها نیز با مسئولیت استان این تسهیلات را پرداخت کردند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: تسهیلات تکمیلی در زمینه با زلزله زرند استان کرمان در سال 95 تصویب شد اما در سال 96 ابلاغ و اجرای آن همزمان با زلزله راور بود.
وی درخواست کرد: با وجود نامه ریاست بنیاد مسکن برای افزایش تسهیلات، ستاد مدیریت بحران کشور این مشکل را پیگیری شود تا واحدهای مسکونی شهرستان زرند نیز با دریافت تسهیلات جدید به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز گفت: مرکز استان کرمان به میزان سه هزار لیتر بر ثانیه مصرف و سالانه 900 هزار لیتر بر ثانیه کسری آب دارد که باید با استفاده از پروژه انتقال آب از سد صفارود رابر به کرمان تامین شود.
ابراهیم علیزاده با بیان اینکه پروژه خط لوله تامین آب کرمان از سد صفارود رابر در حد اعتبارات سالانه اجرا می شود افزود: 20 کیلومتر از خط انتقال آب سال گذشته تحویل شد و امسال 11 کیلومتر از این خط به بهره برداری خواهد رسید.
وی عنوان کرد: ورق لوله گذاری این پروژه توسط قراراگاه سازندگی خاتم الانبیاء آماده شده اما به 47 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا قرارگاه این لوله ها را از استان کرمان خارج نکند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار نشدن این پروژه آب مرکز استان کرمان در تابستان جیره بندی می شود.
وی با اشاره به طغیان رودخانه ها و سیل و آبگرفتگی در استان کرمان نیز تصریح کرد: طرح مقابله با سیلاب را در این زمینه مدون کردیم که برای اجرا نیاز به 20 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار دارد.
وی ادامه داد: این طرح برای ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شده اما تاکنون پرداختی نداشته است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.