به گزارش ایرنا ، علی بیگ زاده عصر یکشنبه در نشست شورای استاندارد شهرستان رفسنجان افزود: اغلب این محصولات پسته، مغز پسته و خرما بوده که اغلب به کشورهای اروپایی صادر شده است .
وی با اشاره به اینکه در بازار کالاهایی بی کیفیت و قاچاق یا چینی وارد بازار می شوند و به آنها علامت استاندارد می زنند که مورد بازرسی قرار می گیرند اظهار داشت : 10 هزار و 688 مورد کالای وارداتی در سطح استان را بررسی می کنیم تا کالاهای بی کیفیت شناسایی و جمع آوری شوند.
بیگ زاده گفت: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع صدور گواهی حلال است و غذای حلالی که از ایران صادر می شود 98 درصد این را مطابق با استاندارد حلال می دانند و این در اقتصاد ایران مزیتی است و جایگاه ویژه ای دارد.
وی کل واحدهای تولیدی در سطح استان کرمان را که از اداره استاندارد پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده اند را یکهزار و 78 مورد برشمرد و افزود: از این تعداد 505 واحد فعال ، 9 واحد غیر فعال و 47 کارخانه هم تعطیل هستند.
وی با اشاره به اینکه 459 کارخانه و واحد تولیدی از استاندارد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند بیان کرد: از 505 واحد تولیدی که مشمول استاندارد اجباری هستند 9 واحد تولیدی در زمینه خودرو، 45 واحد تولید مواد شیمیایی، 20 واحد بسته بندی، 181 واحد ساختمان سازی، 12 واحد در زمینه تولید وسایل برقی 6 واحد نساجی، 7 مورد مهندسی پزشکی و 15 واحد در زمینه مکانیک می باشند.
بیگ زاده خاطرنشان کرد: یکی از وظایف عمده ما تدوین ویژگی استادنداردها است که در سال گذشته 50 مورد استاندارد ملی تدوین شد و گزینه های صادرات بین المللی پسته و صادرات بین المللی گلاب زهرا از بردسیر مطرح شد.
وی در زمینه جمع اوری کالاها بدلیل عدم کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد هم گفت: 44 مورد پلمپ خط تولید که سلامتی مردم را به خطر می انداخت داشتیم و البته ما به دنبال پلمپ خط تولید نیستیم مگر اینکه احساس کنیم امنیت و سلامت مردم به خطر می افتد.
بیگ زاده بیان کرد: آسانسور شامل استاندارد اجباری است و یکسال اعتبار دارد هر سال باید نظارت و بررسی شوند که تا کنون به میزان 300 مورد اخطار دادیم .
مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: 600 باسکول در سطح استان داریم که باید هرسال یکبار کالیبره شوند مردم حق دارند هولوگرام صحت سنجش وسایل توزین سبک را از فروشنده بخواهند.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.