به گزارش ایرنا، محمدرضا خواجویی روز یکشنبه در نشست خبری در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون 20 هزار و 510 حلقه لاستیک برای خودروهای سنگین به استان کرمان وارد شده است.
وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تعداد خودروهای سنگین با داشتن 12 هزار و 500 واحد حمل بار رتبه دهم کشور را دارا است اظهار داشت: این استان در تعداد لاستیک جذب شده جزو چهار استان نخست کشور اما نسبت به سهم هر کامیون از لاستیک های توزیع شده رتبه نخست کشور را دارد.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه 8 هزار و 180 حلقه نیز برای خودروهای سبک نیز جذب شده است ادامه داد: لاستیک حمل و نقل مسافر در سامانه راهداری به میزان هفت هزار و 300 حلقه در حال توزیع است.
وی عنوان کرد: امسال توزیع لاستیک نسبت به سال 96 بیش از 2 برابر بوده که علت آن جَو روانی و تقاضای کاذب فقدان محصولات در بازار به وجود آمده است.
خواجویی افزود: لاستیک های تامین شده با نرخ ارز دولتی بوده و با قیمت مناسب به بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبود کالا در استان کرمان وجود ندارد و تمامی محصولات به وفور در این استان موجود است گفت: تمامی کالاهای اساسی به صورت روزانه در بازار کنترل می شوند.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: بیش از هشت هزار تن موجودی برنج از طریق اداره غله استان کرمان اکنون جذب شده است و گوشت گرم مصرفی نیز به صورت روزانه از کشورهای دیگر وارد می شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا گفت: کمبودی در تامین میوه، آجیل و شیرینی برای شهر کرمان وجود ندارد و نرخ 29 کالای اساسی ازجمله میوه، اجناس کالا و خدمات توسط بازرسان این سازمان رصد و افزایش قیمت ها مصوب می شوند.
**پرونده های تخلف صنفی در استان کرمان 78 درصد رشد داشته است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: تشکیل پرونده های تخلف در واحدهای صنفی شهرستان کرمان امسال نسبت به سال گذشته بیش از 151 درصد و در استان بیش از 78 درصد افزایش یافته است.
محسن میرزایی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در شهرستان کرمان بیش از 68 میلیارد ریال و در استان 93 میلیارد ریال بوده که افزایش زیادی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
وی بیان کرد: در 8 ماه نخست امسال در شهرستان کرمان 23 هزار و 215 واحد صنفی و در سطح استان 45 هزار و 800 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به افزایش تخلفات در واحدهای صنفی افزود: سال قبل در شهرستان کرمان 2 هزار و 594 مورد تخلف و در سطح استان چهار هزار و 972 تخلف شده که در مدت یاد شده امسال در شهرستان کرمان 6 هزار و 527 پرونده تخلف و در سطح استان هشت هزار و 891 پرونده تشکیل شده است.
وی گفت: رسیدگی به شکایات مردمی طی سال جاری در شهرستان کرمان 2 هزار و 575 مورد و در استان چهار هزار و 271 مورد بوده است.
میرزایی عنوان کرد : در مبارزه با قاچاق کالا امسال 46 پرونده تشکیل شده که 109 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و ارزش ریالی این پرونده ها 13 میلیارد ریال بوده و بیش از 74 درصد رشد یافته است.
وی اضافه کرد: بازرسی های ما در قالب گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های مرتبط ازجمله استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، تعزیرات بوده است.
کامیونداران استان کرمان طی امسال و سال گذشته در چند مرحله به علت گرانی لوازم یدکی ازجمله لاستیک و کمبود دستمزد از حمل بار خودداری کردند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.