رئیس شورای شهر رفسنجان در این ارتباط گفت: مجتمع مس سرچشمه از بزرگترین معادن روباز در خاورمیانه است و بومی سازی مس و ایجاد اشتغال در این صنعت خواسته بحق جوانان رفسنجانی در همجواری این صنعت است.
حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان در رابطه با مطالبه جوانان رفسنجان که طی یک هفته اخیر در جلوی کارخانه مس سرچشمه چندین بار حضور یافته اند به خبرنگار ایرنا افزود : از آنجایی که شهرستان رفسنجان تک محصولی است طی سالهای اخیر با خشکسالی های پی در پی و کاهش محصول را داشته است لذا اشتغال در این منطقه نیز کاهش یافته و تعداد بسیاری از جوانان این منطقه بیکار شده اند.
وی بیان کرد: توقعی که از مس برای جوانان ایجاد شده به کارگیری انها در این صنعت است لذا همه مسئولان از جمله فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر نیز دغدغه اشتغال را دارند و مطالبه گری بومی سازی مس را دارند .
هاشمیان ادامه داد: وظیفه شورای شهر در رابطه با مراجعین از جمله جوانان بیکار به شورا این است که افراد را به جاهایی که امکان جذب را دارند معرفی می کنیم.
هاشمیان افزود: شرکت مس سرچشمه اگر توسعه ای را داشته باشد باید از این افرادبومی که معرفی نامه دارند جذب کند.
وی خاطرنشان کرد: مس نیز پذیرفته است که بومی سازی کند لذا درصورت توسعه و ایجاد اشتغال به حتم از نیروهای بومی جذب خواهد کرد.
به دنبال مطالبه گری هفته گذشته جوانان بیکار رفسنجان از مسئولان صنعت مس سرچشمه امروز (شنبه ) این مطالبه گری نیز با حضور جمع زیادی از جوانان مقابل مجتمع مس سرچشمه ادامه یافت.
براساس این گزارش شورای شهر رفسنجان بیش از 700 معرفی نامه برای افراد و جوانان بیکار این شهر در مناطق صنعتی از جمله مس سرچشمه صادر کرده است .
معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی معدنی جهان محسوب شده و بزرگ‌ترین تولیدکننده مس ایران است و بخش‌های تولیدی مجتمع مس سرچشمه عبارت از معدن، تغلیظ، ذوب، پالایشگاه و ریخته‌گری‌ها و لیچینگ است.
این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‌رود و ذخیره زمین‌شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط هفت دهم درصد برآورد شده‌ است.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و همچنین 42 نوع ماده معدنی از 380 معدن این استان استخراج می شود که مس، سنگ آهن، زغال سنگ ،کرومیت و تیتانیوم از جمله مواد معدنی شاخص این استان است.
براساس این گزارش هم اکنون حدود 15هزار نفر در این معدن مشغول بکار هستند.
شهرستان رفسنجان در 50کیلومتری معدن مس سرچشمه قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.