به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای تا حدود زیادی مشکلات اشتغال و بازار کار دانش آموختگان خود را بر طرف کرده و دولت باید از برنامه های این دانشگاه حمایت کند.
وی با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در زمینه رفع مشکلات اشتغال تصریح کرد: در این کشورها هر فردی بعد از فارغ التحصیلی برای دستیابی به شغل باید یک دوره کوتاه مدتی به عنوان دوره مهارت آموزی را طی کند.
وی با اشاره به ظرفیت دانشکده های فنی و حرفه ای استان کرمان اظهار داشت: آموزشکده فنی و حرفه ای خواهران الزهرا مشکلاتی با بنیاد فرهنگی قدس دارد که کارگروهی متشکل از امام جمعه کرمان، استاندار و مقامات قضایی در حال پیگیری و حل مسأله است و بزودی تکلیف آن مشخص خواهد شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این دیدار گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با داشتن 178 دانشکده در 120 شهر کشور و دارا بودن 180 هزار دانشجو، نقش قابل ملاحظه ای در مهارت آموزی فنی به متقاضیان بازار کار دارد.
ابراهیم صالحی عمران افزود: در استان کرمان حدود 11 هزار دانشجو در 15 مرکز دانشگاهی در حال تحصیل هستند که به طور متوسط حدود 75 درصد آن ها وارد بازار کار می شوند.
وی با بیان ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی های خوب دانشگاه فنی و حرفه ای این است که دانش آموختگان آن برای رسیدن به شغل از دولت مطالبه نمی کنند بلکه برای کسب شغل به طور مستقیم وارد بازار آزاد می شوند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.