محمدحسن کردستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌ المال 15 هکتار از اراضی ملی کهنوج به ارزش 45 میلیارد ریال از دست زمین خواران خارج شد.
وی ادامه داد: این اراضی ملی در منطقه علی آباد کهنوج توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود که با همکاری پاسگاه انتظامی این شهرستان از تصرف خارج و به دولت باز گردانده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان به رفع تصرف اراضی ملی در جیرفت اشاره کرد و گفت: این اراضی ملی در روستای طرج این شهرستان به ارزش 2 میلیارد ریال توسط مأموران فرماندهی یگان حفاظت و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی رفع تصرف شد.
وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌ خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار داشت: هرگونه زمین‌ خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.
کردستانی با بیان اینکه همکاری مردم و همیاران طبیعت نقش مهمی در کاهش تصرفات دارد، بیان کرد: مدیران و مراجع قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه‌ ای زمین ‌خواری را نظارت و پیگیری کردند تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مقابله با زمین‌ خواران کوچک و بزرگ همواره در دستور کار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی قرار دارد و با جدیت در این عرصه گام بر می‌ دارد.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌ سوزی عرصه ‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق گیاهان دارویی مورد را به شماره 1504 ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش کنند تا رسیدگی شود.
اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.