به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مصطفی عارف کیا در همایش استانی بررسی الگوی تهدیدات و فرصت های نوین در فضای مجازی افزود: طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ و مهم مطرح است و می طلبد مسئولان، بسیجیان و مردم در راستای کاهش این آسیب در جامعه تلاش کنند.
این مقام قضائی به موضوع مشاوره در خانواده ها اشاره و تاکید کرد: شرکت نکردن خانواده ها در مراسمات معنوی و مذهبی موجب انحراف آنها می شود و خانواده ها باید ضمن شرکت در آئین های مذهبی، فرزندان خود را نیز تشویق به حضور کنند.
وی افزایش طلاق های توافقی را پدیده ناخوشایندی دانست و اعلام کرد: آمار طلاق توافقی در بم از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته و معمولا یک طرف اینگونه جدایی ها به استفاده نادرست از فضای مجازی بر می گردد.
وی با اشاره به اینکه زوجین باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند گفت: برخی افراد مسائل اقتصادی و تحصیلی را عامل اصلی طلاق می دانند، در صورتی که 2 دهه قبل موانع اقتصادی و تحصیلی در ادامه زندگی سطح بسیار پایینی داشت اما اکنون رعایت نکردن موازین شرعی مهمترین اصل در از هم پاشیدن کانون خانواده است.
رئیس دادگستری شهرستان بم همچنین در تشریح اهداف سازمان بسیج حقوق دانان گفت: آگاه سازی حقوقی شهروندان و تحول در نظام حقوقی و قانونی و ایجاد ارتباطات و هماهنگی سازنده با رده های مختلف بخصوص بسیج از جمله بسیج ادارات، اساتید، دانشجویی و محلات و سایر اقشار به منظور اجرا صحیح این اهداف مورد تاکید است.
وی یکی دیگر از اهداف تشکیل بسیج حقوق دانان را کمک به افزایش کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق صیانت از ارزشها و مبانی نظری و جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی با تبیین مبانی حقوقی قضایی دانست.
عارف کیا در ادامه بیان کرد: کانون بسیج حقوقدانان شهرستان بم درسال 1390 با همکاری دادگستری و ناحیه مقاومت بسیج راه اندازی شد و از ابتدای تاسیس فعالیت های خود را به طور جدی دنبال می کند.
وی افزود: بسیج حقوقدانان این شهرستان بالغ بر 345 عضو متشکل از قضات، کارمندان دادگستری، وکلا، اساتید دانشگاها و فارغ التحصیلان رشته حقوق و رشته های مرتبط دیگر دارد.
وی اهم اقدامات بسیج حقوقدانان این شهرستان را اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، برگزاری جلسات پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان، مشاوره رایگان برای بسیجیان و محترم خانواده های ایثارگران در دفتر مستقر در دادگستری و اطلاع رسانی مسائل و نکات مهم حقوقی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.