به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مهدی سیاوشی افزود: برای نخستین مرتبه طیف های مختلف گردشگران ایرانی در قالب 300 خودرو کمپر (مسافرتی) در استان کرمان گرد هم آمدند.
وی تصریح کرد: گردشگران حرفه ای در پایان این گردهمایی با یکدیگر به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در زمینه معرفی جاذبه های استان کرمان و جذب گردشگران خارجی پرداختند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه های سفر در ایران افزایش یافته و سفرهای جاده ای به نسبت دیگر سفرها از هزینه کمتری برخوردار هستند، برگزاری اینگونه همایش ها فرهنگ ترویج سفرهای جاده ای در بین مردم ایران افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه در سفرهای جاده ای بیشتر روستاها و مناطق گردشگری مورد بازدید قرار می گیرند تصریح کرد: با دیده شدن این روستاها رونق اقتصادی نیز به این مناطق باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم گردشگران حرفه ای شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری کشور ایران به دیگر هموطنان است گفت: مردم اول باید جاذبه های کشور خود را بشناسند.
سیاوشی ادامه داد: با توجه به اینکه کویر شهداد از سوی هیات پرشین کمپر یکی از جاذبه های بکر و منحصر بفرد ایران شناخته شده است بنابراین برای اولین بار این گردهمایی با حضور گردشگران حرفه ای سراسر ایران در استان کرمان برگزار شد.
وی با بیان اینکه گردهمایی خودروهای کمپر هر سال یکبار در یکی از نقاط کشور برگزار می شود افزود: امسال این گردهمایی با حضور کمپر سواران، گردشگران کوله ای، دوچرخه سواران، حامیان محیط زیست و تعدادی دیگر از گردشگران در کرمان برگزار شد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: این گردشگران از بازار بزرگ، مجموعه گنجعلیخان، گنبد جبلیه، باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت شهداد، ارگ راین و غیره بازدید کردند.
خودروهای مسافرتی (کمپر) خودروهایی هستند که برای گردشگری ساخته شده‌ اند و در این خودروها مانند یک خانه مسکونی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و امکان استراحت برای گردشگران وجود دارد.
استان کرمان با هفت اثر جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می رود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.