به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در جشنواره ملی عکس آیات با عنوان قرآن معنای زندگی در کرمان افزود: مشکلات بیمه این افراد به زودی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتفع می شود.
وی اظهار داشت : یکی از نقاط قوت استان کرمان تعامل هماهنگی و همدلی بین نهادها و دستگاه های قرآنی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امروز شاهد نتایج این تعاملات در جامعه هستیم و دستاوردهای حاصل شده در سایه همدلی گسترده تر می شود.
وی عنوان کرد: در این جشنواره توانستیم 2 گروه متخصص از جمله بخش تخصصی اساتید هنرمند عکاسی و تیم تخصصی از فعالان قرآنی برای برپایی این رویداد ملی در کنار هم قرار گرفتند.
علیزاده با بیان اینکه 419 نفر به میزان 2 هزار و 300 اثر را به این جشنواره ارسال کردند افزود: خروجی تعامل و هماهنگی بین هنرمندان و فعالان قرانی، آثار فاخری است که باید با نشر این آثار در جامعه تاثیر گذار باشیم.
وی تاکید کرد: اهداف برگزاری جشنواره ملی عکس آیات بر اساس سیاست های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود که از این رویداد هنری در قالب ابزار هنری برای ترویج معارف قرآنی استفاده می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با هماهنگی و تعامل با سیاست های معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان شاهد برگزاری برنامه های متنوع قرآنی از جمله برپایی جشنواره ملی آیات در قالب عکس برای انتقال مفاهیم قرانی به مردم هستیم.
وی ادامه داد: پنج سال گذشته برنامه های قرآنی در استان کرمان در قالب سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شده و در مدت یاد شده 9 برنامه در حوزه قرانی، جشن های رمضانی، 16 دوره دوره آزمون قران و عترت با همکاری اوقاف و امور خیریه، در استان کرمان برگزار شده است.
علیزاده گفت: 165 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان کرمان فعال هستند که از این میزان 80 مورد پروانه دریافت کردند و مشکلات مابقی پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 6 هزار اثر در زمینه قران و عترت به 2 دوره فرهنگی، هنری، علمی و ادبی استان کرمان ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: جشنواره ملی آیات و کارگروه قرانی با حضور امام جمعه کرمان اینک در استان برپا می شود و نمایشگاه قرآن و عترت به عنوان مطالبه در استان کرمان هر سال با همکاری موسسات قرانی برگزار می شود.
این جشنواره روز چهارشنبه با حضور معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت، هنرمندان، داوران و سایر مسئولان استانی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.