به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام امان‌ الله علیمرادی روز سه شنبه در هشتمین همایش آئین برادری که با حضور مشاور عالی وزیر اطلاعات، امام جمعه کرمان و جمعی از روسای طوایف در شهرستان منوجان ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت افزود: انسان‌ های نالایقی در جهان حکومت می‌ کنند که مردم را با سختی مواجه کرده‌ و برای اینکه دین خدا در دنیا مسلط شود نیاز به اتحاد امت اسلامی در مقابل استکبار جهانی است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) منادی وحدت علمی و عملی برای امت اسلامی در عصر حاضر بودند اظهار داشت: همت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر این است که با طرز تفکری برگرفته از سنت قرآن و عترت طاهره، امت اسلامی هویت خود را باز یابد.
وی گفت: امت اسلامی باید رسالت خود را در جهان هستی و بشریت بشناسد از این رو قرآن کریم رسالت امت اسلامی را اینگونه عنوان می‌ کند که شما ماموریت دارید به بشریت خدمت کنید و جلودار کارهای خیر و نیکو باشید.
** وحدت بین شیعه و سنی نعمت بزرگی است
امام جمعه اهل سنت منوجان نیز ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اظهار داشت: نعمت وحدت و برادری بین برادران شیعه و سنی نعمت بسیار خوبی که در این شهرستان وجود دارد.
مولوی محمد پکیردادزهی افزود: وحدت و برادری به معنای واقعی در میان مسلمانان منوجان وجود دارد و این وحدت از درایت روحانیت در این شهرستان سرچشمه می‌ گیرد.
وی با بیان اینکه 2 مسجد در شهرستان منوجان داریم که برنامه‌های خوبی برگزار می‌ کنند گفت: هر جلسه‌ای که مربوط به اهل سنت است از شیعیان نیز در شرکت می‌ کنند و ما نیز در برنامه‌ های شیعیان منوجان حاضر می‌ شویم.
امام جمعه اهل سنت منوجان بیان کرد: همه برادران شیعه و اهل سنت در منوجان دوستانه و در کنار هم زندگی می‌ کنند که وحدت به‌ وجود آمده با تلاش و سختی‌ های زیادی به دست آمده و برای حفظ آن تلاش می‌ کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌ های پیامبر (ص) رحمتی برای جهانیان است از این رو باید از مهربانی پیامبر بزرگوار اسلام (ص) درس گرفته و در زندگی خودمان پیاده کنیم.
هشتمین همایش آئین برادری که با حضور حجت‌الاسلام خزائی مشاورعالی وزیر اطلاعات، امام جمعه کرمان، جمعی از مدیران استانی و روسای طوایف، فرماندهان نظامی و انتظامی استان در شهرستان منوجان برگزار شد.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر که در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.
این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.