به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز پنجشنبه در همایش مشترک تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران حوزه تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: ما در کشوری اسلامی و انقلابی زندگی می‌ کنیم که همه معتقد به بازار و کسب و کار اسلامی و حلال هستیم بر این اساس گران ‌فروشی، کم فروشی، احتکار، خودداری از عرضه و مواردی از این دست در این بازار جایگاهی ندارد.
وی با بیان اینکه بازاریان در مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان نقش اثرگذاری را بر عهده دارند گفت: بازاریان و اصناف در طول سال های مبارزات انقلابی و نیز سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری در حوزه های مختلف از جمله در مدیریت دوران دفاع مقدس و مقابله با تحریم ها داشته اند.
ملانوری اظهار داشت: بازار در کشور جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف از جمله سال های مبارزات انقلابی، پس از پیروزی انقلاب و سال های پرفراز نشیبی که وجود داشته نقش فعالانه و پر رنگی در همه عرصه ها ایفا کرده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: امروز از قدرت نظامی ایران در منطقه به عنوان قدرت برتر یاد می شود و بسیاری از کشورها از جمله آمریکا اعتقاد اصلی شان بر این است که توان مقابله نظامی با ابران را ندارند و بر همین مبنا، گزینه جنگ نظامی روی میز و گزینه اصلی دشمنان نیست.
وی با اشاره به توطئه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان اظهار داشت: به همین دلیل است که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزارت جنگ دشمنان به وزارت خزانه داری آنها وارد شده است و در کنار آن توطئه های فرهنگی و اجتماعی را نیز شکل دهی می کنند.
ملانوری گفت: نظام جمهوری اسلامی می تواند با توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کند.
وی ادامه داد: عامه مردم و بازار برای کنترل و مدیریت بازار همراه هستند و موضوعات را به درستی درک می کنند و اندک افرادی هستند که عامدانه به بنیان های اقتصادی در کشور ضربه وارد می کنند.
وی به جنگ روانی دشمنان نیز اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان با پمپاژ مسائل مایوس کننده به دنبال آن هستند که بین مردم، نظام، ارکان حکومت و دولت اختلاف ایجاد کرده و نقش مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی را کاهش دهند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه اگر به معنای واقعی به آموزه های دینی خود توجه کنیم همه مشکلات ما حل می شود، عنوان کرد: بصیرت، دانش، آگاهی و خرد درباره اینکه چه کسی از چه جایی و با چه کاری می خواهد برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی اقدام کند، موجب می شود که بتوان به خوبی در برابر توطئه های دشمنان ایستاد و در استان کرمان این آگاهی به خوبی وجود دارد.
وی در ادامه افزایش 20 درصدی پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی و نیز افزایش 17 درصدی پرونده های مختومه را نشان دهنده تلاش های صورت گرفته در این مجموعه برشمرد و ادامه داد: تاکنون همکاری بسیار خوبی در استان کرمان و بین واحدهای مختلف اقتصادی وجود داشته که تداوم آن، موجب رفع مشکلات کنونی خواهد شد.
ملانوری در پایان از تلاش های بازاریان و اصناف استان کرمان و نیز تعزیرات حکومتی استان تقدیر کرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.