به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری افزود: برخی ابهامات پیرامون چگونگی و نحوی اجرای طرح گلخانه هیدروپونیک مربوط به شرکت عمران علوی و ناکافی بودن مبالغ وثایق تودیعی برای وام دریافتی و بیم اتلاف منابع بیت المال در اجرای طرح مذکور، باعث شد، دستور توقف عملیات پرداخت تسهیلات منظوره به این طرح صادر شود.
وی تصریح کرد: ابهام در برگشت وامهای دریافتی و فقدان توجیه اقتصادی برای طرح از سایر عوامل دستور توقف عملیات بانکی است.
دادستان کرمان تاکید کرد: با توجه به وظیفه قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از بیت المال مسلمین، دستورات لازم جهت توقیف عملیات واگذاری و اعطای تسهیلات بانکی به پروژه مذکور صادر شده است.
محدودیت منابع آب و اهمیت افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی، توسعه گلخانه ها به روش های جدید مانند روش هیدروپونیک را الزامی کرده اما برخی ابهامات در خصوص طرحی که اخیرا در این خصوص در استان کرمان مطرح شده، باعث توقف ارائه تسهیلات به این طرح شده است.
کشت هیدروپونیک یا آبکشت شیوهٔ کشت بدون خاک است در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود، با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود.
7437/ 5054/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.