به گزارش ایرنا، مسلم مروجی فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، احتکار و سودجویی توسط برخی از اصناف سودجو گشت های مشترکی، متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به همراهی قضات دادستانی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نماینده تعزیرات حکومتی و نیروی های امنیتی و انتظامی در شهرستان جیرفت تشکیل و 23 انبار متخلف نگه داری انواع کالاها کشف و پلمپ شد.
وی بیان کرد: بیشتر تخلفات بررسی شده مربوط به قاچاق کالا، گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، اعلام نکردن موجودی کالا در انبارها است.
مروجی فرد تصریح کرد: کالای احتکار شده شامل 6 گروه کالایی لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم سردکننده، لوله و اتصالات، تعویض روغنی و مصنوعات چوبی است که بیش از 160 میلیارد ریال ارزش دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون پرونده های مربوط به این تخلفات تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر شخص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت اقتصادی می کند و کالا در انبار دارد، موظف است انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کند، در غیر این صورت اقداماتی که انجام می دهد به عنوان احتکار و اختفای کالا محسوب و بر اساس قوانین مبارزه با قاچاق کالا با وی برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: مردم جنوب کرمان در راستای شناسایی و برخورد با افراد سودجو در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله احتکار و گرانفروشی کالا با شماره 124 تماس گرفته و بازرسان این سازمان را در جهت آرامش بازار و جلوگیری از تخلف اصناف یاری کنند.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.