به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس به رای گذاشته شد و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و منطقه ویژه گردشگری شهداد به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و منطقه ویژه گردشگری شهداد ماههای اخیر و پس از پیگیری های محمدرضا پورابراهیمی در شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان، مصوب و برای تصمیم گیری به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
همزمان به دلیل شرط وجود سرمایه گذار بخش خصوصی برای تمامی مناطق ویژه اقتصادی جدید، با رایزنی های لازم شرکت ملی مس ایران به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان و شرکت هواپیمایی ماهان نیز به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه ویژه گردشگری شهر شهداد انتخاب شدند.
پس از این و با برگزاری جلسات متعدد، کمیسیون اقتصادی با ایجاد این دو منطقه ویژه موافقت کرد و به منظور تصویب نهایی به صحن علنی مجلس فرستاده شد که در این رابطه و در نشست امروز علنی مجلس، این دو منطقه با اکثریت آراء نمایندگان به تصویب رسید.
مصوب شدن این دو منطقه ویژه اقتصادی و آغاز فعالیت در این دو منطقه می تواند تحولات بسیار زیادی را در اقتصاد استان و به ویژه شهرهای کرمان و شهداد ایجاد کند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.