محمود محمدی نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به وسعت کشور و زمینه های بروز حوادث ، امکانات و تجهیزات هلال احمر متناسب با بحران ها نیست.
وی افزود: همچنین با توجه به پیشرفت فن آوری ابزارها و ادواتی که توسط هلال احمر مورد استفاده قرار می گیرند نیز نیازمند به روز رسانی و افزایش سطح کیفی هستند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این جمعیت برای رویارویی با تمام بحران ها آماده است، گفت: گاهی برخی مباحث مبنی بر اینکه امکانات هلال احمر برای ورود به صحنه های بحران پاسخگو نیست مطرح می شود، در حالی که این مباحث ناشی از نداشتن شناخت کافی از وظایف هلال احمر است.
محمدی نسب ، با بیان اینکه هلال احمر تاکنون در تمامی بحران ها عملکرد مطلوبی به جای گذاشته است، عنوان کرد: به عنوان مثال در بحرانی همچون زلزله کار اصلی هلال احمر بیرون آوردن مصدومان و اجساد از زیر آوارها است و امکانات مورد نیاز در این زمینه را نیز در اختیار دارد، در حالی که برخی افراد از هلال احمر توقع آواربرداری دارند.
استاندار کرمانشاه پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه با بیان اینکه هلال احمر نیاز به تجهیز دارد، گفته بود که هلال احمر برای رویا رویی با زلزله ای بزرگ در کشور امکانات مورد نیاز را در اختیار ندارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با امداد رسانی این جمعیت پس از زلزله 5.9 ریشتری اخیر تازه آباد، گفت: پس از زلزله شب گذشته 21 تیم به سرعت راهی منطقه شدند‌.
محمدی نسب افزود: براساس برآوردهای انجام شده در مناطقی از دالاهو و ثلاث باباجانی آب روستاها کدر شده بود که براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران هلال احمر آب شرب مورد نیاز آنها را تامین‌ کرد.
وی با بیان اینکه اقلام خوراکی مورد نیاز و چادر تامین شده است اما تاکنون نیازی برای توزیع آنها نداشته ایم، گفت: در این زلزله یک مرد 70 ساله و یک زن باردار جان خود را از دست دادند و 255 نفر نیز مصدوم شدند.
زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد یکشنبه حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.