به گزارش خبرنگار ایرنا، روز جمعه در فینال مسابقات کبدی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، تیم ملی کبدی بانوان ایران با درخشش آزاده صیدی و فاطمه کرمی ورزشکاران کرمانشاهی خود 27 بر 24 از سد تیم پرقدرت هند گذشت و قهرمان آسیا شد.
در این رقابت مهیج و نزدیک تیم کشورمان نیمه اول مسابقه را با حساب 13 بر 11 از حریف خود عقب بود اما با آغاز نیمه دوم ملی پوشان کشورمان بهتر از حریف ظاهر شدند و در نهایت با جبران امتیازات از دست رفته مدال طلا را به گردن آویختند.
صیدی و کرمی در طول مسابقات جزو بازیکنان اصلی تیم ملی بودند و نقش بسیار پررنگی در قهرمانی کشورمان ایفا کردند.
تیم ملی کبدی بانوان ایران، اولین دیدار خود در بازی های آسیایی 2018 را مقابل کره جنوبی برگزار و با نتیجه 46 بر 20 حریف خود را شکست داد، ضمن اینکه در دومین مسابقه نیز 47 بر 19 از سد بنگلادش گذشت.
بانوان کبدی کار کشورمان در سومین دیدار خود مقابل چین تایپه صف آرایی کردند اما در نهایت نتیجه این دیدار را 22 بر 18 به حریف واگذار کردند ولی با این حال به دلیل 2 پیروزی قبلی راهی دیدار نیمه نهایی شدند.
تیم ملی کبدی بانوان ایران در مرحله ماقبل فینال به مصاف تایلند رفت و توانست 23 بر 16 پیروز و فینالیست شود که در نهایت با برتری مقابل هند توانست عنوان قهرمانی را به ارمغان آورد.

** کبدی کاران مرد هم 2 مدال طلا کسب کردند
تیم ملی کبدی مردان ایران نیز که با حضور محمد قربانی و محمدامین نصرتی از کرمانشاه توانسته بود در نیمه نهایی هند را شکست دهد ، عصر امروز برای کسب مدال طلا با کره جنوبی مسابقه داده و با نتیجه 26 بر 16 این تیم را شکست داده و بر بام آسیا ایستادند.
تیم کبدی آقایان ایران در مسابقات قبلی خود به ترتیب از سد تیم های ژاپن، پاکستان و مالزی گذشته بود.
روز گذشته (پنجشنبه) نیز نازنین رحمانی عضو تیم چهار نفره روئینگ بانوان ایران موفق به کسب مدال نقره بازی های آسیایی 2018 شده بود.
از استان کرمانشاه 20 ورزشکار به رقابت های آسیایی جاکارتا در 10 رشته شامل فوتبال، قایقرانی، کبدی، سپک تاکرا، واترپلو، کاراته، دو و میدانی، وزنه برداری، پینگ پنگ و شیرجه اعزام شده اند که 14 نفر آن ها را آقایان و 6 نفر نیز بانوان تشکیل می دهند.
در بازی های آسیایی جاکارتا بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 40 رشته و 462 ماده ورزشی با هم رقابت می کنند و کاروان کشورمان نیز با 378 ورزشکار شامل 280 نفر آقا و 98 نفر خانم به مسابقات اعزام شده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.