به گزارش خبرنگار ایرنا ، کیوان کاشفی روز سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد؛ افزود: با پلمب شدن ماشین آلات واحدها برای تسویه حساب دیون در عمل کارخانه از کار می افتد و کارگران بیکار می شوند.
او حتی از قطع برق برخی واحدها در نتیجه شکایت اداره برق گلایه کرد و گفت: طبق قانون لوازم کار برای' شغل مدیون' از مستثنیات دین است و توقیف نمی شوند.
کاشفی ، خواستار جلوگیری از توقف خط تولید در این موارد شد.
رییس اتاق بازرگانی در ادامه بر رفع مشکلات حوزه ساخت و ساز و اجرایی شدن ضوابط جدید صدور پروانه های ساخت تاکید کرد و گفت: این قانون جدید در راستای تسریع در ساخت و ساز و جلوگیری از تجمع پرونده های ماده صد تدوین شده است.
کاشفی همچنین به سخت گیری بانک ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و این موضوع را دیگر مشکلی عنوان کرد که بر سر راه فعالیت بخش خصوصی در استان قرار دارد.
در این جلسه بهزاد جلیلیان مدیر امور شعب بانک ملی کرمانشاه نیز گفت: غیر از وثیقه که بانک می خواهد بند بند دستورالعمل پرداخت تسهیلات فراتر از اختیارات استانی است.
او بیان داشت که این دستورالعمل به منظور هدفمند کردن تسهیلات است و باید براساس توان مالی افراد باشد تا فقط توزیع پول نباشد.
رییس اتاق بازرگانی استان در ادامه این جلسه اجرا نشدن ماده 47 قانون تامین اجتماعی را دیگر موضوعی دانست که برای بخش خصوصی ایجاد مشکل کرده است.
کاشفی گفت: طبق این قانون فقط در صورت شکایت هر یک از کارکنان واحدهای صنفی مبنی بر پرداخت نشدن حق بیمه از طرف کارفرما، تامین اجتماعی می تواند در خصوص اسناد حق بیمه بازرسی کند.
او تاکید کرد: مراجعه بازرس تامین اجتماعی بدون دریافت شکایت غیرقانونی است.
این فعال بخش خصوصی ابلاغ گزارش تامین اجتماعی به صورت مجازی از طریق ایمیل و پیامک را نیز موردی عنوان کرد که واحدها را دچار مشکل کرده است.
کاشفی خواست که در کنار ابلاغ مجازی ، ابلاغ کتبی به صورت واقعی نیز در دستور کار تامین اجتماعی قرار بگیرد.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه از طولانی بودن مسیر دریافت کد اقتصادی گلایه کرد و گفت: فعالان اقتصادی برای شروع و ادامه فعالیتشان نیاز به کد اقتصادی دارند اما برای گرفتن این کد مسیر عجیب و غریب و طولانی طراحی شده است.
به گفته وی ، در خوشبینانه ترین حالت دریافت کد اقتصادی تا 2 هفته زمان نیاز دارد که گاه تا چند ماه هم می رسد.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.