به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی روز شنبه با حضور در دفتر ایرنا کرمانشاه اظهار داشت: سند اشتغال استان تهیه و پس از تصویب در کارگروه اشتغال ابلاغ شده است.
وی گفت: در این سند وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها به تفکیک شهرستان مشخص شده است، تا در 2 سال آینده 78 هزار شغل در استان ایجاد شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع اشتغالزایی را با دقت دنبال می کنیم، اظهار داشت: 17 برنامه به منظور اشتغالزایی در استان کرمانشاه طراحی شده و برای هر یک از شهرستان ها نیز راهکارهایی جداگانه مدنظر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه استان کرمانشاه تا پیش از سال 97 بیشترین نرخ بیکاری در کشور را داشت، گفت: اکنون کرمانشاه با یک پله صعود، در رتبه دوم کشور از نظر رتبه بیکاری قرار گرفته است.
براساس اعلام عزیزی، میانگین نرخ بیکاری در کشور 13 درصد است که این آمار در استان کرمانشاه به بیش از 19 درصد می رسد.
وی همچنین با بیان اینکه شاخص های کسب و کار نیز در کرمانشاه در حال بهبود است، گفت: باید تمامی دستگاه های اجرایی استان به منظور بهبود شاخص های کسب و کار دست به کار شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه باید علاوه بر اشتغالزایی در زمینه تثبیت اشتغال نیز اقدام هایی انجام شود، گفت: به منظور جلوگیری از بیشتر شدن جمعیت بیکاران باید از تعطیلی واحدهای مشکل دار جلوگیری کنیم.
عزیزی در رابطه با میزان جذب اعتبارات اشتغال روستایی، گفت: اعتبارات مشاغل روستایی و عشایری 170 میلیارد تومان است که از این میزان تاکنون 760 طرح 75 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
وی فرهنگ کسب و کار در کرمانشاه را ضعیف توصیف کرد و گفت: 32 درصد افراد جویای کار استان دارای مدرک دانشگاهی فنی و مهندسی هستند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل با بسیج اساتید همکاری تنگاتنگی دارد، گفت: به منظور ارائه مشاوره به واحد های نیمه کاره و راکد از نظرات اساتید دانشگاه استفاده می کنیم.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.