خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص تسهیلات اشتغال زا به مردم مناطق زلزله زده استان یکی از راه های کمک دهی، بازتوانی افراد و ایجاد اشتغال برای آنها می باشد که بعد از زلزله به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات وزیران 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی روستایی و عشایری در مناطق زلزله زده مصوب شده، گفت: تاکنون 500 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری برای کمک به خسارت دیدگان ناشی از زلزله بخش کشاورزی استان کرمانشاه می باشد.
شهبازی با بیان اینکه تعداد 22 هزار و 370 فقره پرونده تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل اعتبارات زلزله تشکیل و تکمیل شده، افزود: مبلغ این تعداد پرونده بیش از سه هزار و 636 میلیارد ریال بوده که بعد از تکمیل به مدیریت بحران استانداری و بانک های عامل ارسال شده است.
او با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 205 فقره از تسهیلات فوق الذکر به زلزله زدگان پرداخت شده تصریح کرد: مبلغ این تعداد پرونده بیش از 161 میلیارد ریال می باشد که به خسارت دیدگان پرداخت شده است.
شهبازی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به طور جدی پیگیر پرونده های تسهیلاتی اشتغالزا بوده و تا حصول نتیجه آن را دنبال می کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.