هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت 23 هزار و 170 میلیارد ریال از تسهیلات واحدهای تولیدی 9 شهرستان و 2 بخش زلزله زده استان کرمانشاه به مدت 2 سال امهال خواهد شد.
وی افزود: 10 هزار میلیارد ریال سود ناشی از امهال این تسهیلات است که دولت این سود را به بانک مرکزی می دهد تا بین بانک های عامل توزیع کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: به منظور تصمیم گیری برای شناسایی واحدهای آسیب دیده جلسه ستاد مدیریت بحران روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و تعداد واحدهای دارای شرایط برای امهال با ذکر نام مشخص شدند.
بازوند افزود: بانک های عامل سطح استان نیز براساس لیست اعلامی ستاد مدیریت بحران، از روز گذشته کار امهال تسهیلات واحدهای تولیدی زلزله زده را آغاز کرده اند.
وی اظهار داشت: در صورتی که تسهیلات واحدهای خسارت دیده از میزان اعلام شده بیشتر باشد، با ارسال درخواستی به هیات دولت سقف امهال تسهیلات را افزایش خواهیم داد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امهال تسهیلات تنها مختص به واحدهای زلزله زده است، گفت: در صورتی که در شهر کرمانشاه نیز واحدهایی بر اثر زلزله آسیب دیده باشند، پس از انجام تحقیقات و مشخص شدن صحت موضوع تسهیلات آن ها نیز امهال خواهد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
میزان تسهیلات پرداختی ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هم اکنون در شهرها 400 میلیون ریال و در مناطق روستایی 300 میلیون است.
این در حالی است که مبلغ تسهیلات پیش از این 300 میلیون ریال در شهرها و 250 میلیون ریال در روستاهای زلزله استان کرمانشاه تعیین شده بود.
علاوه بر تسهیلات بانکی، پرداخت کمک بلاعوض 60 میلیون ریال در شهرها و 50 میلیون ریال به هموطنان مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.
20 میلیون ریال کمک هلال احمر برای خرید سه قلم کالای اساسی نیز به حدود 30 هزار خانوار که واحدهای مسکونی آنها در جریان زلزله تخریب کلی شده بود.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.