به گزارش خبرنگار ایرنا روز پنجشنبه فعالان صنعتی و صنفی استان با مسئولان شرکت توزیع برق در اتاق بازرگانی نشستی برگزار کردند تا به راهکاری برای مدیریت قطعی برق و کاهش خسارت ها برسند.
در این جلسه محمد مرادی قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه اعلام کرد که معمولا روزهای پنجشنبه و جمعه خاموشی اعمال نمی شود و جا به جایی روزهای کاری می تواند تا 20 درصد در مصرف بهینه برق کمک کند.
به گفته وی، در 20 تیر ماه سهمیه خاموشی های استان 186 مگاوات بوده است که الان این سهمیه 60 مگاوات است.
مرادی با اعلام اینکه به دلیل همکاری مردم میزان خاموشی ها نیز کاهش داشته است از چرخشی بودن خاموشی ها برای رعایت عدالت در بین مصرف کنندگان دفاع کرد.
آنچنان که وی گفت: ساعت خاموشی شهرک های صنعتی استان به صورت ثابت از 13 تا 15 تعیین شده است و ساعت خاموشی واحدهای صنعتی خارج از شهرک های صنعتی نیز از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.
وی اعلام کرد: 11 درصد مصرف برق استان صنعتی، کمتر از 10 درصد صنفی ، 46 درصد خانگی ، 15 درصد کشاورزی و حدود 15 درصد نیز عمومی و اداری است.
در این جلسه کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه ساعت خاموشی که از طریق شرکت توزیع برق اعلام می شود دقیق نیست که باید به سمت دقت عمل در این بخش حرکت شود.
وی با اعلام اینکه ممکن است خاموشی ها تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد خواستار ارائه راهکار برای عبور از شرایط فعلی شد.
کاشفی ، صرفه جویی مردم در مصرف برق را قابل توجه دانست و خواستار چاره اندیشی اصولی برای سال های آینده شد.
به گفته وی ، جا به جایی یک روز تعطیل مناسب واحدهای صنعتی است اما این موضوع در خصوص اصناف جوابگو نیست.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در خصوص خرید موتور برق اضطراری توسط اصناف نیز خواستار تامین سوخت گاروئیل آن از طریق شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی شد.
بنا به اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه هم اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آنها مشغول به کار هستند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.