هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی و تنوع بخش های مختلف این جشنواره ابراز امیدواری کرد خانواده ها، فرزندان خود را از کودکی با کتابخوانی آشنا کنند و از این جشنواره ها که شرایط مشارکت خانوادگی نیز دارد، برای تربیت صحیح فرهنگی، استفاده کنند.
او گفت: اکنون سرانه مطالعه در جامعه نیاز به رشد و پیشرفت دارد و از طرف دیگر ما نیاز داریم تا کتاب های خوب با محتوای مناسب در جامعه ترویج داده شود.
وی تصریح کرد: فهرست کتاب های این جشنواره دارای محتوای مناسب و کارشناسی شده ای است که اثر مفیدی در سطح معرفتی مردم ولایتمدار ما خواهد داشت.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: همکاری دستگاه هایی که با خرید کتاب و تبلیغات و مشارکت در جشنواره به این برنامه رونق بخشیده اند جای تقدیر دارد و امیدوارم که دیگر دستگاه ها هم نسبت به این مسئله اهتمام لازم را داشته باشند.
بازوند همچنین ابراز امیدواری کرد با همت بیشتر، شاهد استقبال کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها از این جشنواره باشیم.
این جشنواره از اول تا 31 تیر به صورت کتبی و آنلاین برگزار می شود.
براساس اعلام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در سال 95 که اولین سال برگزاری آن در استان بود، 6 هزار نفر و در سال 96 تعداد شرکت کنندگان به 14 هزار نفر رسید و امسال هم پیش بینی می کنیم 20 هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کنند.
معصومه حسنی خونسار در باره نحوه دسترسی علاقه‌ مندان به منابع این جشنواره نیز افزود: امکان دریافت رایگان نسخه PDF منابع جشنواره در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرسwww.iranpl.ir و اداره کل کتابخانه های استان به آدرس http://www.kermanshahpl.ir میسر شده است.
100 باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و سیار با 400 هزار نسخه کتاب در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.