به گزارش خبرنگار ایرنا ، کوروش محمودیان روز جهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار قزوین از روند ساخت و ساز در مناطق زلزله گیلانغرب افزود: در جریان زلزله پارسال ، بیش از 16 هزار واحد مسکونی در این شهرستان تخریب شد و یا آسیب دید که از این تعداد ، سه هزار و 300 واحد مسکونی احداثی و بقیه تعمیری است.
قزوین به عنوان استان معین بازسازی گیلانغرب هم اکنون در مناطق زلزله زده این شهرستان مشغول ساخت واحدهای مسکونی برای زلزله زدگان است.
وی بیان کرد: هم اکنون 2 هزار و 800 واحد مسکونی در مرحله پی کنی ، 2 هزار و 500 واحد نیز در مرحله فونداسیون وبتن ریزی ، یکهزار و 800 واحد در مرحله دیوار چینی ، 950 واحد آماده اجرای سقف است.
فرماندار گیلانغرب اضافه کرد که امروز با حضور استاندار قزوین تعدادی از واحدهای تکمیلی در روستاهای ترشگیبان ، میرابه و سرتیطان از توابع بخش مرکزی گیلانغرب افتتاح و تحویل مالکان شد.
محودیان گفت: عملیات تعمیر و بازسازی هشت هزار واحد مسکونی نیز در گیلانغرب در حال اجراست که تاکنون کار تعمیر و بازسازی هفت هزار واحد آن به اتمام رسیده است.
وی افزود: تاکنون مالکان 15 هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد مالکان 11 هزار واحد مسکونی موفق به عقد قرارداد با بانک شدند و یا تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کردند.
وی ، پیش بینی پایان عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده گیلانغرب را تا پایان سال اعلام کرد و افزود: بی شک تا 21 آبان امسال 80 درصد عملیات اجرایی انجام خواهد شد.
وی در خصوص آخرین وضعیت واحدهای مسکونی شهری نیز گفت که از 120 واحد احداثی تاکنون پروانه احداث برای 70 واحد مسکونی صادر و عملیات اجرایی انها نیز آغاز شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.