به گزارش ایرنا، عباس شفیعی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح گرمسیری که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه ملی واگذاری طرح های نیمه تمام بخش آب به بخش خصوصی را تشکیل می دهیم.
وی تاکید کرد: اقدام های مورد نیاز برای واگذاری طرح گرمسیری به بخش خصوصی در استان کرمانشاه نیز باید انجام شود.
مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران افزود: مرکز مطالعات راهکارهای مورد نیاز برای تغییر سیاست ها و دخالت بخش خصوصی در بخش آب را مورد بررسی قرار داده است.
شفیعی پیشنهاد داد: بخش خصوصی می تواند در استان کرمانشاه در طرح های گرمسیری و آبیاری زمین های اطراف رودخانه قره سو مشارکت داشته باشد.
وی با اعلام ‌اینکه 2 نیروگاه برق آبی در سد داریان وارد مدار شده اند، گفت: امکان استفاده از ظرفیت های برق آبی سد داریان توسط بخش خصوصی وجود دارد که می توان این برق را به کشور عراق صادر کرد.
مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران به زمینه های گردشگری اطراف منابع آبی هم اشاره کرد و گفت: در کنار دریاچه های سد و زیرمجموعه آن می توان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
شفیعی با بیان اینکه تمرکز جمعیت کرمانشاه در مرکز استان یک خطر است و می توان آسیب زا باشد، اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم‌ که با استفاده از ‌ظرفیت های طرح گرمسیری مردم را از مرکز استان به روستاها و شهرستان ها ببریم.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های طرح گرمسیری برای مردم منطقه درآمدزا است و می‌توان ارزش افزوده خوبی داشته باشد.
مشاور مرکز ملی مطالعات رهبردی کشاورزی و آب ایران خطاب به مدیران استان کرمانشاه گفت: به جای اینکه اشتغال محوری را مطرح کنیم، محصول محوری را در نظر بگیریم تا بتوانیم بازدهی محصولات را افزایش دهیم.
طرح گرمسیری که برای مهار آب های مرزی در غرب کشور عملیاتی شده است به طول 400 کیلومتر آب را از ازگله در استان کرمانشاه به موسیان دهلران در استان ایلام انتقال می دهد.
سامانه گرمسیری حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در 2 بخش توسعه و بهبود زیرپوشش قرار می گیرد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.