به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه بهداشت قصرشیرین افزود: پارسال در مجموع 18 مورد ابتلای افراد به بیماری سالک در این شهرستان به ثبت رسید که با انجام اقدام های پیشگیرانه و نظارت های مستمر بهداشتی ، شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.
وی از انجام اقدام های پیشگیرانه با توجه به آغاز فصل گرما برای مقابله با پشه های ناقل بیماری سالک در شهرستان خبر داد و اظهارداشت: همسو با اجرای این طرح از ابتدای امسال تاکنون در 6 و نیم هکتار از نقاط آلوده جونده کشی و در سطح 206 هزار مترمربع از کانون های شهری و مراکز نظامی و 196 هزار مترمربع از کانون های آلوده روستایی سمپاشی شده است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که مرحله دوم طرح جونده کشی و سمپاشی مناطق آلوده شهر و روستاها از 11 تیر امسال آغاز شده است و سمپاشی مناطق آلوده و لایروبی کانال ها برای از بین بردن پشه ناقل بیماری سالک اکنون در دستور کار است.
تاتار، همچنین از ارائه آموزش های صحیح و اصولی برای آشنایی بیشتر روستائیان با بیماری سالک و راه های مقابله با آن خبر داد.
افزیش نظارت های بهداشتی در مرز پرویزخان ، نظارت بر مراکز اغذیه فروشی و مواد غذایی نیز از دیگر اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری سالک در شهرستان است که فرماندار قصرشیرین به آن ها اشاره کرد.
سالک یا لیشمانیوز شایع ترین نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می شود.
بیماری سالک که نوع خشک آن هم اکنون شیوع پیدا کرده با زخم تاول شکل و بدون درد همراه است که با توجه به درمان بسیار سخت آن رعایت مسایل بهداشتی و پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با آن است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی فعال خسروی و پرویزخان است.
قصرشیرین دارای 2 بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.