فریدون یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با شروع فصل گرما احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و دشت ها افزایش پیدا می کند و در صورتی که این آتش سوزی های احتمالی مهار نشود، بخش اعظمی از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه از بین خواهد رفت.
وی عنوان کرد: بارندگی های امسال پوشش گیاهی در دشت ها و جنگل ها را افزایش داده است که با گرم شدن هوا و خشک شدن این گیاهان احتمال آتش سوزی در دشت ها و مراتع استان نسبت به سال های گذشته بیشتر است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: به منظور مقابله با هرگونه آتش سوزی در اراضی تحت کنترل این سازمان، 16 تیم مهار آتش را در سراسر استان تجهیز کرده ایم.
یاوری اظهار داشت: از این تعداد سه تیم در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سراسر استان ساماندهی شده اند و در صورت بروز حوادث احتمالی به یکدیگر ملحق خواهند شد.
وی توضیح داد: همچنین در این طرح از افراد بومی منطقه به منظور مهار آتش و رصد منطقه نیز استفاده خواهد شد تا بتوانیم آتش سوزی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن مهار کنیم.
وی از مردم خواست که ضمن خود داری از روشن کردن آتش، شیشه و بطری های پلاستیکی که می توانند همچون ذره بین منجر به ایجاد اتش شوند، را در طبیعت راه نکنند.
به گزارش ایرنا، 161 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه تحت نظارت این اداره کل قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.