ماه مبارک رمضان به آخر رسید و همه مومنان و دینداران یک ماه بندگی خداوند بزرگ را جشن گرفتند.
عید سعید فطر فصل مشترک بین مسلمانان اهل تشییع و اهل تسنن است که هر 2 برای یک هدف و آرمان مشترک، این عید بزرگ اسلامی را جشن می گیرند.
حضور مسلمانان در صفوف به هم پیوسته نماز عید بزرگ سعید فطر، دشمن شکن است و محلی برای نمایش اقتدار و عظمت آخرین دین الهی و نمادی برای وحدت میان مسلمانان است.
با وجود تلاش دشمنان اسلام اما با درایت و بصیرت ملت های مسلمان از جمله ملت بزرگ ایران اسلامی، آئین های دینی از جمله عید مبارک رمضان و قربان هر سال عرصه برادری و اتحاد است.
دشمنان از این اتحاد و برادری میان مسلمانان بیم و هراس دارند، اتحادی که هفته گذشته برای نجات قدس عزیز از چنگال صهیونیست ها تشکیل شد و جهانیان را برای بار دیگر مات و مبهوت کرد.
ملت بزرگ ایران اسلامی به عنوان الگو و نمادی از همزیستی و اتحاد میان اقوام و مذاهب در دنیا به خوبی هرساله در مناسبت های مختلف پیام صلح، دوستی، اتحاد و برابری به دنیا سر می دهند.
دشمن همواره به دنبال سوء استفاده از موضوعات قومی و مذهبی در میان ملت مسلمان ایران است اما هوشیاری و درایت بالای این ملت هر سال نیز نقشه های آنان را خنثی می کند اما دریغ از ذره ای عبرات برای شناختن این ملت بزرگ.
در شرایط امروز دنیای اسلام به شدت نیازمند اتحاد و انسجام میان مسلمانان است و اعیاد دینی یکی از نقطه عطف ها در بروز و ابراز این اتحاد به دشمنان اسلام است که خوشبختانه هر سال شاهد این اتحاد در اعلام عید سعید فطر و دیگر اعیاد دینی هستیم.
در ایران اسلامی نیز امروز همچنان برای تداوم موفقیت ها نیازمند اتحاد و انسجام میان مسلمانان اهل سنت و تشییع هستیم تا به دنیا ثابت کنیم که در این سرزمین اسلامی کسی ندای تفرقه و اختلاف سر نمی زند.
اتحاد و وحدت حلقه مفقوده در جوامع اسلامی است که نبود آن آتش افروزی های فراوانی به دنبال داشته و مسلمانان ناخواسته و براساس نقشه های شوم مسلمانان وارد بازی های تفرقه افکنانه ایادی صهیونیسم جهانی شده اند.
جوامع غیرمسلمان و بخصوص غربی ها در پس هر اتحاد مسلمانان به یاد امپراطوری بزرگ اسلامی که می افتند لرزه بر اندامشان می افتد و هر روز برای جلوگیری از شکل گیری این اتحاد و وحدت در کشورهای اسلامی دست به توطئه می زنند.
دریغا که برخی از کشورهای به اصطلاح مسلمان نیز با توطئه های آنان نیز همراهی می کنند و آنطور که می بینیم در اغلب کشورهای اسلامی شاهد ناآرامی، جنگ و خشونت هستیم تا چهره ای خشن از دین مبین اسلام و پیروان آن نشان دهند.
مسلمانان برای رهایی ملت های مسلمان دربند در چنگال دشمنان باید بیشتر متحد باشند و تا آزاد کردن این سرزمین ها از پای ننشینند و قدرت اتحاد و انسجام خود را در این موضوع به دنیا نشان دهند.
جمعیت بیش از یک میلیارد نفری مسلمانان در دنیا با قدرت واقتدار می توانند این دین بزرگ خداوند را در همه عالم ساری و جاری سازند و به دشمنان نشان دهند که مسلمان پیرو هر فرقه و مذهبی در اصول و اساس دین با هم متحد و مشترک هستند و هیچ اختلافی با هم ندارند.
وحدت هرچه بیشتر مسلمانان اجازه تعدی و تجاوز به پیروان این دین الهی را در هیچ جا نمی دهد و دیگر امثال صهیونیست ها نمی توانند با گستاخی به کشتار و نسل کشی فلسطینیان مظلوم بپردازند.
آنچه که در قرن معاصر دشمنان اسلام را در راستای پیاده کردن اهداف شوم خود گستاخ تر کرده، اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است، اختلافی که خود غربی ها آن را به وجود آوردند و هر روز نیز بر آن دامن می زنند.
بی بصیریتی و جهل برخی از کشورهای اسلامی نیز پشتوانه خوبی برای کشورهای غربی در راستای رسیدن به اهدافشان است.
بیداری اسلامی برای مقابله با پیشروی اسلام در دنیا نیازی ضروری است که همه کشورهای اسلامی برای آن تلاش کنند و نگذارند دشمنان اسلام، مانع از فراگیر شدن هرچه بیشتر این دین الهی شوند.
ملت های مسلمانان در حالی امروز یکی از باشکوه ترین اعیاد اسلامی را جشن گرفتند و در صفوف به هم پیوسته نماز عید ایستادند که دشمنان در پی کمرنگ کردن این صفوف هستند و هرچه این وحدت و اتحاد باشکوه تر نمایش داده شود، هراس آنان نیز بیشتر می شود.
*خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.