به گزارش خبرنگار ایرنا، تعدادی از فعالان بخش خصوصی کرمانشاه شامگاه شنبه در نشستی که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد، توانستند با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و در جمعی دوستانه به بیان مسائل و مشکلاتشان بپردازند.
در این نشست 2 ساعته، حاضران در خصوص پائین بودن فضای کسب و کار در استان، مشکلات موجود بر سر راه واحدهای صنعتی و راه های افزایش تعامل میان صاحبان صنایع و مجمع نمایندگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

** شرایط تولید ثروت در کرمانشاه وجود ندارد
حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در این نشست از نبود شرایط تولید ثروت در استان سخن گفت و افزود: تفکر اقتصادی در میان اغلب بازاریان کرمانشاهی و پول زایی بین آن ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: فضای کسب و کار در کرمانشاه مناسب نیست در حالی که باید با شناسایی آسیب ها درصدد رفع آن و تقویت اقتصاد استان باشیم.
سلیمانی همچنین خواستار هم افزایی بیشتر میان فعالان بخش خصوصی و مجمع نمایندگان استان شد و گفت: این مجمع همواره آماده شنیدن سخنان فعالان اقتصادی بوده و از هیچ کمکی برای بهبود اوضاع دریغ نمی کند.

** اصلاح رفتار با سرمایه گذاران ضروری است
شهاب نادری نماینده اورامانات نیز با ضروری دانستن اصلاح رفتار موجود با سرمایه گذاران، گفت: متاسفانه شرایط کلی استان به گونه ای است که کمتر سرمایه گذاری برای حضور در آن و انجام فعالیت اقتصادی رغبت می کند.
وی افزود: نمونه این رفتار در چند ماه گذشته باعث فراری داده شدن 2 سرمایه گذار خارجی شده که با سنگ اندازی و درگیر شدن در پیخ و خم اداری عطای سرمایه گذاری در استان کرمانشاه را به لقایش بخشیدند.
نادری همچنین به مشکل جوانان مناطق مرزی استان بخصوص منطقه اورامانات اشاره و اظهار داشت: این مرز به جای اینکه برای آن ها تبدیل به فرصت شود متاسفانه در حال تبدیل شدن به تهدید است.
عضو مجمع نمایندگان استان همچنین از دولت خواست تا با فراهم کردن زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، به کاهش نرخ بیکاری کمک و از افزایش مشکلات اجتماعی جلوگیری کند.

** بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس نیز در این نشست، دولت را بزرگترین رقیب بخش خصوصی عنوان و اظهار داشت: دولت باید بخش خصوصی را بازوی توانمند خود ببیند نه اینکه به چشم رقیب به آن نگاه کند.
وی گفت: دولتی ها باید هزینه ایجاد ضرر و زیان وارد شده مانند ایجاد رکود به دلیل بسیاری از مسائل را بپردازند چرا که فعالان اقتصادی نقشی در بسیاری از این رکودها ندارند.
حجت الاسلام حسینی کیا، وجود قاچاق را یکی از عوامل ضربه زننده به بخش اقتصادی عنوان و اظهار کرد: تا زمانی که عزمی راسخ برای مقابله با این پدیده وجود نداشته باشد بسیاری از مشکلات نیز سر جای خود باقی هستند.

** منازعات سیاسی باعث عقب افتادگی استان بوده است
احمد صفری نماینده کرمانشاه در مجلس نیز منازعات سیاسی را از جمله مهمترین دلایل عقب افتادگی استان در بسیاری زمینه ها بخصوص در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حالی که بیشتر مواقع درگیر بحث ها و منازعات سیاسی شده ایم که از مسائل اقتصادی غافل مانده و نتوانسته ایم به خوبی به حل مشکلات این بخش بپردازیم.
صفری همچنین از آمادگی مجمع نمایندگان استان برای بررسی مشکلات بخش خصوصی و بهبود اوضاع فعلی خبر داد.

** مجمع نمایندگان کرمانشاه کمترین دخالت را در عزل و نصب مدیران دارند
حشمت الله فلاحت پیشه رئیس مجمع و نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو نیز در این جلسه در پاسخ به انتقاد چند تن از فعالان بخش خصوصی که عنوان کردند اکثر نمایندگان استان به دنبال عزل و نصب مدیران هستند تا رسیدگی به مشکلات استان، عنوان کرد: مجمع نمایندگان کرمانشاه کمترین دخالت را در عزل و نصب مدیران دارند.
وی همچنین از تلاش برای برگزاری جلسات مشترک میان فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با نمایندگان بخش خصوصی استان اربیل عراق در آینده ای نزدیک به منظور گسترش مناسبات تجاری خبر داد.
فلاحت پیشه ادامه داد: در شرایط فعلی که بودجه دولت به اندازه هزینه های جاری آن است باید به بخش خصوصی کمک و زمینه تقویت آن را فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: نمایندگان کرمانشاه در مجلس همواره پیگیر کار فعالان بخش اقتصادی بوده و هر جا که لازم باشد از حقوق آن ها دفاع می کنند.
فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس نیز در سخنانی از آمادگی برای کمک به بخش خصوصی استان و تلاش برای رفع مشکلات آن ها خبر دادند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.