علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با ورود موج جدید به جو استان از اواخر روز سه شنبه، شاهد رعد و برق، بارش های رگباری و وزش باد در اکثر مناطق استان بودیم.
وی افزود: وزش باد که در برخی مناطق نسبتا شدید و سرعت آن به بیش از 50 کیلومتر بر ساعت رسید باعث ورود گرد و غبار به استان بخصوص در نواحی مرزی شد.
زوراوند ادامه داد: با کاهش سرعت وزش باد انتظار می رود از عصر امروز و با کاهش گرد و غبار وضعیت دید افقی نیز افزایش یابد.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین احتمال بارش باران های رگباری را در ساعات ابتدایی بعد ازظهر و پایانی شب روز شنبه (12 شهریور) بیشتر از امروز و فردا عنوان کرد و گفت: این بارش ها ممکن است با رگبار تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه شود.
وی در ادامه به دمای کرمانشاه و برخی نقاط دیگر اشاره و اظهار داشت: امروز دمای هوای مرکز استان در گرمترین ساعت به 30 درجه بالای صفر رسید و برای امشب نیز پیش بینی می شود به 15 درجه بالای صفر برسد.
زوراوند همچنین با بیان اینکه امشب سومار و قصرشیرین به ترتیب با دمای 30 و 27 درجه گرمترین نقاط استان خواهند بود، خنک ترین مناطق استان را نیز روانسر، سنقر و کلیایی، کنگاور و حمیل با دمای 12 درجه بالای صفر عنوان کرد.
میانگین بارش باران در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی 97 - 96 تاکنون (اول مهر 96 تا 10 خرداد97) به 535 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل که 441 میلی متر بود حدود 22 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 17 درصد رشد نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.