بهمن صیادشیرکش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هرساله و با تعطیلی مدارس کمیته استعدیابی هیات بسکتبال کرمانشاه افراد علاقه مند به این رشته را شناسایی و مورد آموزش قرار می دهد.
وی افزود: این کار در طول چهارسال اخیر که مسئولیت هیات بسکتبال را برعهده داشته ام به صورت مرتب انجام شده و 500 نفر از این افراد را شناسایی و زیرنظر مربیان مجرب در حال فراگیری آموزش های لازم هستند.
صیادشیرکش در ادامه از فعال بودن پنج هیات بسکتبال در شهرستان های کرمانشاه خبر داد و گفت: سنقر و کلیایی، هرسین، جوانرود، قصرشیرین و صحنه جزو هیات های فعال استان محسوب می شوند.
رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه با بیان اینکه امکانات ضعیف یکی از مشکلات هیات های شهرستانی است، گفت: خانه بسکتبال کرمانشاه و معدود سالن های بسکتبال در سایر شهرهای استان فاقد کفپوش استاندارد می باشند.
وی همچنین مشکل کمبود اعتبار را از دیگر مشکلات اساسی بسکتبال کرمانشاه برشمرد و گفت: سال گذشته در مجموع 40 میلیون ریال بودجه برای هیات در نظر گرفته شد در حالی که در تمامی لیگ های کشور به جز لیگ برتر حضور داشتیم.
صیادشیرکش در ادامه از فعالیت یک هزار و 700 ورزشکار بیمه شده زیرنظر هیات بسکتبال کرمانشاه خبر داد و گفت: 70 درصد آن ها را آقایان و 30 درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.
رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار هیات بسکتبال هم اکنون در مجموعه ورزشی کوثر و آقایان نیز در خانه بسکتبال واقع در خیابان گمرک مشغول تمرین و فعالیت هستند.
وی همچنین با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در استان، گفت: کرمانشاه در رده های سنی مختلف و در هر 2 بخش آقایان و بانوان نزدیک به 10 نفر ملی پوش دارد.
صیادشیرکش در پایان و با بیان اینکه بسکتبال کرمانشاه قبل از حرفه ای شدن این رشته همواره جزو چهار تیم اول ایران بود، گفت: توجه ویژه به این رشته می تواند کرمانشاه را به همان دوران اوج گذشته باز گرداند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.