روابط عمومی استانداری روز چهارشنبه به نقل از مهرداد سالاری در گردهمایی شهرداران استان که در سرسرای جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: 50 درصد خدمات در استان کرمانشاه در مرکز استان ارائه می شود و به دلیل حجم خدمات شهرداری کرمانشاه نسبت به شهرداری های دیگر متفاوت است.
وی اظهار داشت: برای حل سریعتر مشکلات در شهر کرمانشاه یک کمیته راهبردی و با حضور مدیرکل دفتر شهری استانداری، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر و کمیسیون های عمران و سرمایه گذاری تشکیل شده زیرا خدماتی که در کرمانشاه ارائه می شود فراتر از استان است و این شهر حتی به استان های همجوار و کشور عراق نیز خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه توسعه منطقه چهار کشور در کرمانشاه، بیان داشت: از سوی وزارت کشور مقرر شده که دبیرخانه این کارگروه با استان باشد و اولین جلسه آن هفته گذشته به منظور بررسی لازم برای توسعه هر چه بیشتر استان های این مناطق در کرمانشاه برگزار شد.
سالاری در ادامه به ایجاد درآمد پایدار توسط شهرداران تاکید کرد و گفت: شهرداران باید به گونه ای عمل کنند که یک درآمد پایدار و عمومی را در شهرداری ها داشته باشند و همواره تلاش خود را برای خلق درآمدهای جدید بکار گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر نظارت کافی و جدی شهرداران در اجرای پروژه های عمرانی در شهرها، تصریح کرد: وظایف شهرداران به گونه ای است که از یکسو باید برای خلق درآمدهای جدید تلاش کنند و از سوی دیگر وظیفه دارند که به عموم جامعه خدمات بهتر و بیشتر ارائه کنند.
وی خاطرنشان ساخت: شهرها نیازهای روز دارند و هم اکنون در شهرهای توسعه یافته دنیا بحث شهرهای الکترونیکی، یکی از نیازهای مهم به شمار می رود لذا شهرداری ها علاوه بر اینکه باید به کارهای روزمره خود بپردازند همچنین ضرورت دارد که در فکر ارائه خدمات جدید به شهروندان باشند.
وی شهرداران را به اجرای فضاهای زیبا و اثربخش برای مردم با هزینه های کم فراخواند و گفت: ضرورت ندارد که با هزینه های زیاد به دنبال اجرای خیلی طرح های سنگینی باشیم که با توجه به وضعیت بودجه از اجرا و ادامه آنها باز بمانیم لذا با هزینه های کم می توان فضاهای بسیار زیبا و مفرح برای شهروندان ایجاد کرد که این موضوع به خلاقیت و ابتکار شهرداران نیاز دارد.
سالاری تاکید کرد: نباید یک الگو فضای شهری را برای تمام شهرهای استان بکار برد مثلاً اگر یک نماد یا یک پروژه در یک شهر انجام می شود هیچ نیازی به استفاده این نماد در شهرهای دیگر نیست بلکه گردشگر به هر کدام از شهرهای استان می رود باید با برنامه ها و اقدام های متفاوت روبرو شود تا انگیزه کافی برای سفر مجدد را پیدا کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شهرداران وظیفه دارند که از خلاقیت ها و قابلیت های خود برای برند شدن شهرها استفاده کنند و اگر تنها به روش های قدیمی و سنتی بسنده کنیم هیچ تحولی در شهرها اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه در شهرها باید فضای زندگی متنوع باشد بر ضرورت تجهیز خدمات و ماشین آلات آتش نشانی شهرهای استان به تجهیزات جدید تاکید کرد.
وی تصریح کرد: شهرداران بابت پول و درآمدی که از مردم دریافت می کنند در قبال آنها تعهد و وظیفه دارند که خدماتی مطلوب ارائه کنند.
سالاری تاکید کرد: چنانچه مشاهده شود که هر کدام از شهرداری های استان از اعتبارات عمرانی خود صرف پرداخت حقوق به پرسنل می کنند حتماً اعتبارات عمرانی آن کم و صفر خواهد شد زیرا اعتبارات عمرانی را به شهرداری هایی می دهیم تا مشارکت برای ارائه خدمات کسب شود و از این طریق فرصت سازی و توسعه فضای شهری برای شهروندان ایجاد شود.
وی همچنین از اختصاص بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری های مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبارات در نظر داریم که علاوه بر بازسازی این مناطق فرصتی مناسب برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان مناطق زلزله زده ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بیان داشت: از فرمانداران خواسته ایم که علاوه بر انجام کارهای اقتصادی و امور سیاسی حتماً به بخش عمران شهرستان ها هم توجه ویژه داشته باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.