حسین خدرویسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته امداد در تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث پنج هزار و 322 واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده را تعهد کرده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد، ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکونی با زیربنای هر واحد 60 متر مربع شروع شده که 300 واحد آن هفته آینده تحویل می شود.
خدرویسی افزود: در مجموع 170 میلیون ریال وام بلاعوض به مددجویان زلزله زده زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه همچنین اظهار داشت: این نهاد برای هر واحد مسکونی شهری تخریبی مددجویان زیرپوشش 150 میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت می کند.
خدرویسی گفت: در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته، 6 هزار خانوار به شمار خانواده های زیرپوشش کمیته امداد افزوده شد.
وی اضافه کرد: در راستای کمک به معیشت مددجویان زیرپوشش مناطق زلزله زده، ماه اول به میزان سه ماه مستمری، ماه دوم زلزله به میزان 2 ماه و در ایام عید نوروز سه ماه مستمری به حساب مددجویان این مناطق واریز شد.
وی در حوزه کمک به اشتغال مددجویان مناطق زلزله زده نیز اضافه کرد: تاکنون با کمک 40 میلیارد ریالی بنیاد برکت 350 واحد دامی در روستاها بازسازی و احداث شده و صاحبان بیش از 6 هزار واحد دامی نیز برای دریافت وام قرض الحسنه به بانکها معرفی شدند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.
براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دیده اند و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.