مهرداد سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: کار آسیب شناسی دلیل ریزش ساختمان های مسکن مهر در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 کرمانشاه در شورای فنی استان در حال بررسی است.
وی افزود: مقصران اصلی در ساخت و سازهای مسکن مهر پس از شناسایی توسط شورای فنی به دادستانی معرفی می شوند تا برخورد قضایی لازم با آنها انجام شود.

** بازسازی مسکن مهر مناطق زلزله زده
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: همزمان با بررسی علت ریزش مسکن مهر کار بازسازی آن ها نیز در مناطق زلزله زده دنبال می شود و تعدادی از بلوکها در حال تکمیل شدن هستند.
سالاری توضیح داد: در شهر سرپل ذهاب بیش 24 بلوک مسکن مهر آسیب دیدند که براساس نظر شورای فنی استانداری کرمانشاه 20 بلوک از آنها مقاوم سازی می شوند.
وی افزود: سه بلوک از مسکن مهرهای این شهر به دلیل شدت آسیب دیدگی به منظور بازسازی مجدد، کاملا تخریب شده اند و یک بلوک دیگر نیز به زودی تخریب خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر بازسازی مسکن مهرهای آسیب دیده در زلزله است، گفت: به منظور تسریع در روند بازسازی مسکن مهرهای زلزله زده مذاکراتی را با وزیر راه و شهرسازی انجام داده ایم.
سالاری ادامه داد: یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی فردا (سه شنبه) به منظور بررسی روند ساخت و ساز مسکن مهر به کرمانشاه سفر خواهد کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.