به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم شهرستان مرزی قصرشیرین از چند روز گذشته تاکنون با آذین بندی شهر ، خود را برای برگزاری آیین های جشن و شادی آماده کردند تا میلاد صاحب عصر را گرامی بدارند.
مرزنشینان همیشه منتظر مهدی موعود ، محله ها ، کوچه ها ، خیابان ها ، مساجد و حسینیه ها و برخی منازل خود را چراغانی کردند و هرکس به گونه ای عشق و ارادت خود را در این روز به آقا و مولای خود ابراز می کند.
پخش شیرینی ، شربت ، نذری و دستگیری و کمک به نیازمندان ، پخش دعای فرج و ذکر اللهم عجل لولیک الفرج از مناره مساجد همگی از برنامه های این روزهای مرزنشینان قصرشیرین است که در سالروز میلاد قائم آل محمد (عج) سر از پا نمی شناسند.
تجمع منتظران مهدی موعود نیز در حسینیه ها و مساجد تا پاسی از شب و دعا برای آمدن حضرتش از دیگر برنامه های این روزهای مرزنشینان قصرشیرین است.
آغاز زندگی مشترک صله ارحام، دید و بازدید از بزرگان فامیل ، تکریم و تعظیم خانواده های معزز شاهد و ایثارگر از جمله برنامه های دیگری است که مردم این منطقه از استان کرمانشاه در این ایام مبارک انجام می دهند.
شب گذشته نیز آیین باشکوهی در مسجد مهدیه قصرشیرین با حضور عاشقان و شیفتگان حضرت مهدی (عج) برگزار شد که یکی از روحانیون در این آیین در باره ویژگی های منتظران واقعی سخنرانی کرد.
بیان مهمترین شاخصه های منتظران ، کسب معرفت شناخت آن امام حضرت مهدی (عج) ، دادن صدقه ، امر به معروف و نهی از منکر و دعا برای فرج نیز از مهمترین موارد سخنرانان در سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت بود.
مردم شهرهای گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز از چند روز گذشته اقدام به آذین بندی خیابان ها ، معابر و کوچه ها کردند و با برگزاری جشن های باشکوه سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت (عج) را گرامی داشتند.
قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در مجموع بیش از 220 هزار تن جمعیت دارند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.