به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه درهمایش شوراهای شهر و روستا که به مناسبت روز ملی شوراها در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اعتماد و رای مردم را سرمایه و ثروت بزرگی برای شوراها دانست و افزود: شوراها با پیگیری مطالبه و خواست مردم قدردان این سرمایه ارزشمند باشند.
وی با بیان اینکه تولید اشتغال و ثروت پایدار با جذب و ایجاد سرمایه ممکن است، از اعضای شوراهای شهر و روستای استان خواست در راستای منافع خود و مردم، با سرعت طرح ها را بررسی و تصویب کنند.
بازوند شوراها را مجلس محلی و پل ارتباطی بین مردم و دولت برشمرد و اظهار داشت: وظیفه اصلی شوراها علاوه بر نظارت و تصویب قوانین محلی پیگیری مطالبه های به حق مردم و انتقال آنها به مسئولان است.
او جایگاه شوراها را در قانون اساسی بالا و با اهمیت خواند و گفت: تقویت جایگاه شوراها نزد مردم منوط به پیگیری خواسته های آنها است.
او به نظارت عمومی مردم به واسطه شبکه های اجتماعی اشاره کرد و بسط شبکه های اجتماعی را برای نظارت مردم بر مسئولان یکی از اقدام های خوب دولت دانست.
وی در ادامه شوراها و شهرداری و بخش خصوصی را بازوان توانمند دولت برای خدمت به مردم دانست نه رقیب برای دولت.
وی در ادامه با اشاره به شعار سال، حمایت از تولید و کالای ایرانی را وظیفه ای همگانی و زیرساختی برای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید و کالای ایرانی اتفاق می افتد و اصلی ترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
استاندار کرمانشاه در ادامه به سند 2 ساله اشتغال استان اشاره کرد و گفت این سند با هفت محور اصلی تدوین شده است.
وی در ادامه کرمانشاه را یکی از ثروتمند ترین استان های کشور از نظر کشاورزی، صنعت و کار و موقعیت ارتباطی دانست و آمار بیکارترین استان را ناشی از عملکرد ضعیف مدیریتی دانست.
بازوند با بیان اینکه همه باید به اشتغال زایی به عنوان اولویت کاری نگاه کنیم، خواهان برطرف کردن روند طولانی صدور پروانه و موانع سرمایه گذاری شد.
وی همچنین بخشی از بیکاری استان را ناشی از فرهنگ کار مردم دانست و گفت: الان با توجه به نیاز مناطق زلزله زده به نیروی کار، نیمی از نیروی کار این مناطق غیربومی است و بیکاران استان نمی روند، آنجا کار کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار باید در استان نهادینه شود، گفت: باید مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت آنها را با ایده و تعرفه های تشویقی فعالتر کنیم.
وی در پایان در خصوص امهال وام مناطق زلزله زده نیز گفت: هم اکنون امهال وام شامل کسانی است که در زلزله دچار آسیب شدند، ولی با پیگیری ها، هیات دولت مقرر کرده در باره امهال وام افراد بیشتری در هفته های آینده تصمیم گیری شود.
استان کرمانشاه یک میلیون و 952 هزار و 434 نفر جمعیت دارد و دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
بیش از پنج هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه هستند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.