سعید سعیدی مجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه ها شامل جدول کشی، زیرسازی و آسفالت معابر، سنگ فرش و جداره سازی معابر، بهسازی مزار شهدا و آرامستان ها، تکمیل ساختمان دهیاری، پروژه بهسازی مظهر قنات و احداث چهار بوستان روستایی در روستاهای ده کهنه، سلطان آباد، آران و سرخلج و کاشت پنج هزار نهال در روستاهای حسین آباد، طاهرآباد، فشخوران و فیروزآباد است.
وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها حدود 20 هزار نفر از جمعیت روستایی از مزایا و خدمات آن بهره مند شدند.
سعیدی مجد با بیان اینکه دولت برای اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی کرده گفت: دهیاران باید زمینه مشارکت مردم را در راستای تحول اقتصادی روستاها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه دولت با وجود مشکلات اقتصادی، به عمران و توسعه روستاها توجه زیادی دارد، گفت: نگاه دولت به توسعه روستاها نگاهی عدالت محور بوده و تلاش می کند با توجه به منابع محدود، مشکلات تمامی روستاها را حل و فصل کند.
وی از دهیاران خواست با واقع بینی و اطلاع رسانی از شرایط و واقعیت های کنونی، روستائیان را توجیه و زمینه مشارکت آنان را در طرح های عمرانی فراهم کنند.
وی به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی روستای قارلق بزرگ بخش مرکزی کنگاور اشاره کرد و گفت: این جشنواره با حضور خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه برگزار شد.
در بخش مرکزی شهرستان کنگاور 84 روستا وجود دارد که 65 دهیار فعالیت می کنند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.