فرامرز اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهارداشت: با هدف تسریع در روند ساخت و سازها ، به زلزله زدگانی که واحدهای مسکونی تازه احداث شده خود را در کمترین زمان به سقف برسانند تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات خرید لوازم و اثاثیه منزل پرداخت می شود.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی قصرشیرین ، از ظرفیت بسیار بالایی در ساخت و ساز برخوردار است و بی شک از تمام امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.
وی افزود: بستر لازم برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله 21 آبان سال گذشته در قصرشیرین فراهم است و روند بازسازی این شهرستان مرزی مطلوب ارزیابی می شود.
وی از تامین هشت تن سیمان رایگان برای ساخت و بازسازی مساجد روستایی قصرشیرین که در جریان زلزله دچار آسیب شده بودند، خبر داد.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که در جریان زلزله 21 آبان پارسال خسارت قابل توجهی به واحدهای مسکونی و زیرساخت های شهرستان قصرشیرین وارد شد.
اکبری ، از ارزیابی پنج هزار و 682 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر این شهرستان از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این منطقه مرزی خبر داد.
وی افزود: از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
این مقام مسئول با قدردانی از عملکرد مطلوب بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی قصرشیرین ، از مردم خواست با مشارکت همگانی و همکاری با مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط ، نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند تا شرایط بازگشت آنان به منازلشان در کمترین زمان فراهم شود.
اکبری همچنین از مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران شعب بانکی خواست به منظور تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی ، با زلزله زدگان همکاری کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.