یکی از بازوهای تولید، بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی است که می تواند تاثیر زیادی در فروش محصولات و معرفی تولیدات داشته باشد.
امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شده و تاکید معظم له همکاری همه بخش ها برای تحقق این امر مهم است.
یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در حمایت از کالاهای ایرانی، رسانه ها هستند که می توانند مردم را با تولیدات و کیفیت آن آشنا کنند و زمینه را برای فروش محصولات ایرانی فراهم نمایند.
تقویت بخش بازاریابی، اطلاع رسانی و تبلیغات در واحدهای تولیدی هم موضوع مهمی است که تولیدکنندگان در راستای معرفی محصولات خود باید به آن توجه کنند و نیروهای متخصص و حرفه ای را در این بخش به کارگیری نمایند.
ارتباط بین تولیدکنندگان و رسانه ها می تواند علاوه بر معرفی محصولات در داخل به شناساندن تولیدات آنها در حوزه بین المللی نیز کمک کند و صاحبان صنایع و برندها باید از ظرفیت رسانه ها برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.
انتظار می رود رسانه ملی در سال حمایت از کالای ایرانی بخشی از برنامه های خود را به صورت رایگان و یا با هزینه کمتر در اختیار تولیدکنندگان کشورمان قرار دهد.
تبلیغات واحدهای تولیدی اکنون در رسانه ها مشمول هزینه می شود در حالیکه برخی از تولیدکنندگان اذعان می کنند توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.
همکاری و هم افزایی رسانه ها با تولیدکنندگان می تواند منجر به آشتی مردم با محصولات داخلی شود، از این رو ایجاد پل ارتباطی بین این 2 حوزه باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.
رسانه ها به جای مصاحبه های کلیشه ای با مسئولان در مورد حمایت از کالای ایرانی می توانند از واحدهای تولیدی گزارش های تصویری و مکتوب تهیه کنند و محصولات آنها را به مردم معرفی نمایند که تاثیرات بیشتری دارد.
دستگاه های حوزه اقتصادی برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باید بستر ارتباط رسانه ها با تولیدکنندگان را فراهم کنند و در طول سال رسانه ها تولیدات داخلی را به مردم معرفی نمایند.
شعارهای سال نباید در حد تبریک و نصب بنر و پلاکارد باقی می ماند بلکه نیازمند کار کارشناسی برای تحقق آن است و انتظار می رود امسال با حمایت های رسانه ای، شاهد روی آوری مردم به کالاهای ایرانی باشیم.
یکی از فاکتورهای روی آوری مردم به یک کالا یا وسیله، در دسترس بودن و آشنایی با آن است که این مهم از طریق اطلاع رسانی و شناساندن محصولات از طریق رسانه ها امکان پذیر است.
واحدهای تولیدی می توانند با راه اندازی و یا تقویت سایت های اینترنتی نسبت به بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام نمایند و از این ظرفیت مناسب به صورت بهینه استفاده کنند.
با ورود شبکه های اجتماعی فضای مجازی بسترها برای شناساندن محصولات به مردم نیز بیش از گذشته فراهم شده و تولیدکنندگان با استفاده از نیروهای مجرب می توانند محصولات خود را در فضای مجازی تبلیغ کنند.
علاوه بر بُعد تبلیغی محصولات، تولیدکنندگان باید کانالی برای بازخورد استفاده مشتری از کالاهای خود تعریف کنند تا مصرف کنندگان وضعیت کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات را از طریق این کانال به تولیدکننده منتقل نمایند.
ارتقای کیفیت محصولات داخلی در گرو استفاده از تولیدات و ارتباط مستمر مصرف کننده با تولیدکننده دارد که از این طریق نکات ضعف و قوت تولیدات به تولید کنندگان یادآوری شود و آنها نیز نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط ضعف محصولات اقدام نمایند.
**خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.