سیف الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه غار قوری قلعه و سراب روانسر پربازدیدترین اماکن گردشگری و دیدنی روانسر در ایام نوروز 97 بوده اند، افزود: بیش از 110 هزار مسافر و گردشگر از گوردخمه فرهاد، سراب روانسر و سراب جابری بازدید به عمل آوردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: 44 غرفه و سیاه چادر عرضه غذاهای بومی محلی در ورودی شهر روانسر یک میلیارد و 220 میلیون ریال و 14 غرفه صنایع دستی نیز 300 میلیون ریال فروش داشته اند.
وی تصریح کرد: هشت غرفه نیز سوغاتی های این شهرستان را عرضه کردند که بیش از 180 میلیون ریال فروش داشتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روانسر ادامه داد: این اداره همچنین با همکاری فعالان گردشگری و صنعتگران در نوروز سالجاری چهار نمایشگاه با 60 غرفه و 6 سیاه چادر بین راهی عرضه صنایع دستی، سوغات و غذاهای بومی محلی را برپا کرد که در این بازه زمانی در مجموع بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال فروش داشته اند.
رنجبر اظهار داشت: در این مدت بیش از 15 هزار دفترک معرفی شهرستان میان مسافران توزیع شده و با پخت و پز انواع سوغاتی ها و نانهای محلی در نقاط مختلف شهرستان به نحو شایسته از مسافران نوروزی استقبال شد.
مدیر آموزش و پرورش روانسر نیز گفت: از آغاز فعالیت ستاد اسکان مسافران نوروزی در مدارس شهرستان روانسر تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از 2 هزار و 412 نفر روز اسکان داده شدند.
عثمان ویسی به ایرنا افزود: این تعداد افراد در قالب 541 خانوار در پنج مدرسه با 42 اتاق پذیرش و اسکان داده شدند.
براساس آخرین آمار به دست آمده در تعطیلات نوروز امسال در مجموع 448 هزار و 385 گردشگر و مسافر نوروزی وارد شهرستان روانسر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از 389 هزار نفر بود، رشد 15 درصدی داشته است.
غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه، غار کاوات، سراب روانسر، تپه موسایی، سراب جابری، طاق فرهاد، جنگل شبانکاره ، ارتفاعات شاهو و طبیعت بکر منطقه از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهرستان روانسر است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.