حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای سپاه در همان روز بعد از زلزله برای امداد رسانی و خدمات رسانی به زلزله زدگان در مناطق زلزله زده حضور یافتند و به ارائه خدمات لازم به آسیب دیدگان پرداختند.
وی اظهار کرد: امدادرسانی و اعزام تیم های پزشکی و عملیات نجات آسیب دیدگان و همچنین آواربرداری از مجموعه اقدام های ارزشمند نیروهای سپاه در جریان زلزله بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: همچنین در عملیات اسکان موقت زلزله زدگان در کانکس ها و چادرها نیروهای سپاه خوب عمل کردند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: آغاز عملیات بازسازی 22 روستای آسیب دیده زلزله نیز از سوی سپاه پاسداران تهران کار ارزشمند دیگری بود که تاکنون 40 واحد مسکونی ساخته شده است.
وی ادامه داد: بیش از یک هزار کانکس برای اسکان آسیب دیدگان در منطقه از سوی سپاه نصب شده و در موضوع اسکان دایم نیز 40 واحد مسکونی تا پایان شعبان تحویل زلزله زدگان واحدهای تخریبی می شود تا در این منازل ساکن شوند.
فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ نیز گفت: در جریان زلزله مهیب 21 آبان پارسال نیروهای سپاه اقدام های ارزشمندی ارائه کردند و در این خصوص در عملیات امداد و نجات و آواربرداری مشارکت خوبی داشتند.
سردار محمدرضا یزدی افزود: همچنین در موضوع اسکان اضطراری، سپاه در راستای کمک به رفع نیازهای اولیه مردم گام هایی خوبی برداشت.
وی مساله اسکان دایمی را نیاز اصلی زلزله زدگان بیان کرد: 70 منزل در دست ساخت است و آمادگی داریم با کمک مردم تهران برای کسانی که امکان ساخت خانه های دایمی ندارند وارد عمل شویم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
8066/3012/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.