نیلوفر اختیاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از مراکز نگهداری سالمندان ارم و مادر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در استان هشت هزار و 500 سالمند شناسایی شده است.
وی ادامه داد که رشد سالمندی در استان قبلا هفت و سه دهم درصد بوده که الان به هشت و نیم درصد رسیده است و این به معنای پیر شدن جمعیت استان کرمانشاه است.
به گفته اختیاری، تمام مراکز ما به صورت خصوصی اداره می شوند که از بهزیستی یارانه دریافت می کنند و فقط مرکز طلوع به صورت خیریه اداره می شود که در آنجا از 12 سالمند نگهداری می شود.
وی ادامه داد که هزینه نگهداری از سالمندان ماهیانه حدود 13 میلیون ریال است که بهزیستی پنچ میلیون و 600 هزار ریال آن را به صورت یارانه پرداخت می کند.
به گفته او، به دلیل وجود ساختار قبیله ای کرمانشاه عموم مردم استان نسبت به نگهداری سالمندانشان تعصب دارند و از سپردن آنها به مراکز نگهداری سالمندان خودداری می کنند.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این بازدید که جعفر همتی مشاور عالی استاندار و طهمورث الیاسی رییس سازمان برنامه و بودجه استان او را همراهی می کردند با سالمندان مراکز شبانه روزی ارم و‌ مادر دیدار کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.