سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در قالب کاروان و انفرادی از مناطق مختلف کشورمان هستند که با حضور در یادمان ها و مناطق عملیاتی شروع سال نو را با خاطرات جبهه و جنگ پیوند می زنند و بار دیگر با آرمان های والای شهیدان و رزمندگان تجدید پیمان می کنند.
وی اظهار کرد: جبهه شهید بهشتی، نمایشگاه جلوه های ایثار، رزمگاه شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرزی خسروی، مناطق سومار، نفت شهر و گیسکه، بوستان بسیج، بیمارستان مخروبه قصرشیرین، مزار شهیدان گمنام در بوستان شاهد (سیب) و محورهای عملیاتی از جمله مناطقی است که راهیان نور در قصرشیرین از آن دیدن می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین گفت: در راستای اسکان راهیان نور در مرز رسمی خسروی برای 200 تن امکانات و تدابیر لازم برای اقامت پیش بینی شده است.
وی از وجود راویان جبهه و جنگ در مناطق عملیاتی شهرستان و نمایشگاه جلوه های ایثار خبر داد و گفت: این افراد خاطرات سال های دفاع مقدس و نحوه برگزاری عملیات های مختلف را برای بازدید کنندگان بیان می کنند.
سرهنگ پاسدار حسنی افزود: از ابتدای تعطیلات استقبال راهیان نور از مناطق عملیاتی خوب بوده و با توجه به اقلیم مناسب شهرستان پیش بینی می شود تعداد زیادی از راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز 97 قصرشیرین را مقصد این سفر معنوی خود انتخاب کنند.
وی گفت: نمایشگاه جلوه های ایثار در پنج کیلومتری قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب میزبان بیشترین آمار راهیان نور ورودی به این شهرستان مرزی است.
وی راهیان نور را فرصتی مغتنم برای بیان ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بیان کرد.
شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس 2 سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و بارها از سوی رژیم بعث بمباران شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.
شهرستان قصرشیرین بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.