به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه با حضور رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه دولت اقدام های بسیار خوبی برای رفع بیکاری در کرمانشاه داشته است، تعداد بیکاران استان را زیاد دانست و تصریح کرد: این موضوع نیاز به تلاش و کار مضاعف دارد.
وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های کرمانشاه در بخش های مختلف افزود: با استفاده از این ظرفیت ها و توانمندی ها می توان کارهای زیربنایی و اصولی فراوانی در استان انجام داد و از این طریق فرصت های شغلی جدید ایجاد کرد.
وی کرمانشاه را استانی مرزی دانست و گفت: این استان به دلیل مرزی بودن حساسیت‌های زیادی دارد که باید موضوع بیکاری را در راس برنامه ها قرار داد.
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از دکتر روحانی رئیس جمهوری برای حضور در میان مردم زلزله زده استان کرمانشاه در زمان تحویل سال نو گفت: انتخاب این زمان برای سفر به کرمانشاه و حضور در میان مردم زلزله زده توجه و حمایت دولت از این مردم را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه خون و جان تازه ای در این منطقه تزریق شد، اظهار کرد: با وجود اینکه مردم این مناطق امکانات و خانه های خود را از دست دادند، قدردان خدمات نظام دولت هستند.
امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از استاندار کرمانشاه گفت: آقای بازوند از زمان فعالیت خود در استان در حال رفت و آمد در مناطق زلزله زده است.

**بیکاری شایسته مردم استان نیست
رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه نیز در این جلسه مردم استان را مردمانی غیور و مرزدار دانست و ‌گفت: رتبه اول بیکاری شایسته این مردم نیست.
احمد صفری، تشکیل کارگروه اشتغال برای حل بحران بیکاری در استان کرمانشاه را راهکار مناسبی دانست و گفت: انتظار می‌رود که دولت به صورت جدی برای ایجاد اشتغال در استان تلاش کند.
فرهاد تجری نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین نیز در این جلسه از ملت و دولت در خدمت رسانی به مردم مناطق زلزله قدردانی کرد و گفت: مردم ایران در کنار دولت در زلزله کرمانشاه ها حماسه آفریدند.
وی بر تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد و افزود: انتظار داریم فضاهای اداری برای پیشبرد روند بازسازی در این مناطق در اولویت بازسازی قرار گیرد.
تجری همچنین بر بازگشایی مرزهای مسدود شده استان تاکید کرد و گفت: بازگشایی این مرزها در راستای توسعه این استان کمک شایانی می‌کند.
شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار توجه جدی دولت به جاده های نامناسب منطقه اورامانات شد و گفت: جاده های این منطقه به قتلگاه تبدیل شده است.
او جاده را زیربنای توسعه دانست و تصریح کرد: انتظار داریم به زیرساخت های این منطقه توجه جدی شود.
نادری همچنین از رئیس‌ جمهوری خواست از نیروهای توانمند اقوام در پست‌های مدیریتی نیز استفاده شود.
او استمهال وام زلزله زدگان را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: انتظار داریم کل مناطق استان شامل این استمهال شود.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.