به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری در سرسرای اجتماعات شهدای دولت استانداری با بیان اینکه در این سند برنامه هایی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری و مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده، یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در کرمانشاه را اعطای مشوق‌های سرمایه ‌گذاری به سرمایه گذاران دانست.
او با اشاره به اینکه آمادگی کمک‌های فنی و اعتباری و اعطای مشوق‌های مالیاتی و بیمه را به سرمایه‌گذاران داریم، افزود: از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان استقبال و حمایت می کنیم.
استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه از گردشگری و مرز به عنوان یکی از بخش های مهم توسعه استان کرمانشاه نام برد و گفت: گردشگری و مرز جزو ظرفیت ها و توانمندی های استان کرمانشاه است که باید از آن در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استان از آن بهره ببریم.
وی با بیان اینکه برخی از صنایع استان که وابسته به بانکها و برخی از موسسات دولتی هستند تعطیل شده، افزود: انتظار داریم که این موسسات برای احیای این ظرفیت های خود تلاش کنند.
استاندار کرمانشاه در ادامه بیکاری را یکی از معضلات استان برشمرد و گفت: به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی استان با خسارات و ویرانی های روبرو شد و فرصت توسعه از آن گرفته شد.
او به رئیس‌ جمهوری پیشنهاد کرد که کرمانشاه را براساس اصل 138 قانون اساسی استان نمونه انتخاب کند و زیرنظر کمیته ای با حضور وزرای اقتصادی دولت و وزیر کشور باشد تا عقب ماندگی های استان جبران شود.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع زلزله 7.3 ریشتری در 21 آبان ماه امسال در استان اشاره کرد و گفت: 10 هزار کیلومتر شامل یک هزار و 938 روستا و 9 شهرستان در این زلزله خسارت دیدند.
بازوند با اشاره به اینکه دولت هشت مصوبه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته است، گفت: دولت در قالب این تعداد مصوبه پنج هزار و 351 میلیارد تومان به مناطق اختصاص داده که سه هزار و 933 میلیارد تومان آن در بخش مسکن و اشتغال زایی اختصاص داده شده است.
به گفته او، همچنین 883 میلیارد تومان کمک بلاعوض در حوزه مسکن، جایگاه دام، خسارت دام های تلف شده و سایر بخش ها در این مناطق اختصاص و پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در جریان زلزله یک هزار و 200 میلیارد تومان خسارت به زیرساختهای کرمانشاه وارد شده است، اظهار کرد: تاکنون 525 میلیون تومان اعتبار زیرساخت های استان ابلاغ شده است.
به گفته او، دولت 15 میلیارد تومان برای زیرساخت های خاص شهرداری ها در مناطق زلزله زده اختصاص داده و 15 میلیارد تومان دیگر نیز به این حوزه اختصاص داده می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود یکی از مطالبات مردم استان را استمهال وام ها دانست و گفت: اگرچه در قانون استمهال تنها شامل خسارت دیدگان است اما بسیاری از مردم استان به صورت غیرمستقیم در زلزله خسارت دیدند به رئیس جمهوری پیشنهاد کرد که تا سقف 50 میلیون تومان برای کل دریافت کنندگان تسهیلات در کرمانشاه این استمهال اعمال شود.
او مجموعه وام هایی که نیاز به استمهال دارد را 2 هزار و 316 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ سود 2 ساله استمهال وام ها نیز 847 میلیارد تومان است.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.