رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از ارزیابی واحدهای آسیب دیده ناشی از زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه، 59 هزار و 650 واحد تعمیری شناسایی شد که سعی می کنیم تا پایان دومین ماه سال آینده عملیات تعمیر آن ها پایان یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای بالا در مناطق زلزله زده، سعی و توان خود را به کار خواهیم بست تا عملیات تعمیر واحدهای احداثی نوع یک نیز در روستاها تا اول تیر 97 به اتمام برسد.
خواجه ای با بیان اینکه کار بازسازی و تعمیر 25 هزار و 800 واحد تعمیری آغاز شده، خاطرنشان کرد: تاکنون کار 17 هزار واحد به اتمام رسیده و خانوارها در آن ساکن شده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: از مجموع 21 هزار و 180 واحد احداثی نوع یک و 14 هزار و 500 واحد احداثی نوع 2 نیز عملیات آواربرداری 17 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده و کار پی کنی هشت هزار و 500 واحد نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای بتن فنداسیون برای پنج هزار و یکصد واحد، افزود: اسکلت گذاری سه هزار و 250 واحد و سقف گذاری حدود یک هزار واحد نیز انجام گرفته است.
خواجه ای همچنین از معرفی 58 هزار و 600 واحد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون 37 هزار و 500 واحد موفق به عقد قرارداد شده و تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
وی در ادامه از پرداخت کمک های بلاعوض 50 میلیون ریالی به 21 هزار و 300 واحد آسیب دیده نیز خبر داد.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه یادآوری کرد: به طور قطع با گرم شدن هوا مشکلاتی نیز ممکن است گریبانگیر مردم ساکن در این مناطق بشود به همین دلیل تمام تلاش خود را خواهیم کرد که هرچه سریعتر کار بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی پایان یابد.
خواجه ای در پایان گفت: برای اتمام هر چه سریعتر کار، خود مردم باید پای کار باشند و به ستادهای معین بنیاد مسکن مستقر در منطقه کمک کنند که منازل آن ها هر چه سریعتر بازسازی شود چرا که تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تعمیری آماده است و با تکمیل پرونده به متقاضیان و واجدان شرایط اعطا می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.