به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در یادواره شهدای کنگاور با گرامید‌اشت یاد و خاطره 420 شهید این شهرستان، خاطرنشان کرد: نکوداشت یاد و خاطره شهدا نکوداشت ارزش ها می باشد و شهید بالاترین ارزش است.
وی اظهار کرد: در احادیث و روایات آمده است که با شرافت ترین مرگ ها شهادت در راه خدا است و همچنین اولین کسی که وارد بهشت می شود شهید است.
میرعمادی در ادامه تصریح کرد: اولین شاخص حزب خدا بودن ولایت ولایت‌ پذیری است که بصیرت تضمین ‌کننده، آینده ابدی انسان‌ها است و بصیرت قطب نمایی است که حرکتی صحیح را به ما نشان می‌دهد و شهدا جزو این دسته بوده‌اند.
امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: بصیرت در ولایت‌ پذیری مهم است و ولایت‌ پذیرها بصیرت دارند، بی ‌بصیرتی یعنی تحت ولایت شیطان قرار گرفتن، ولی بصیرت یعنی ولایت خدا را پذیرفتن و آن ادراک باطنی است که انسان به سوی باطل نرود و بر حق پافشاری کند.
وی افزود: بصیرت و ولایت 2 معیار برای طی کردن مسیر حق و حقانیت و تشخیص حق و باطل و تمیز دادن بین حق و باطل هستند.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ رفاه طلبی، تجمل گرایی، غرب گرایی، هم افزایی با غرب، ذلت پذیری در مقابل فرهنگ مقاومت در کشور هستند، گفت: در این راستا متولیان فرهنگ مقاومت باید این فرهنگ را زنده نگه دارند.
میرعمادی اظهار داشت: بصیرت نیاز اصلی و مهمترین رکن سعادت انسان است، شهدای ما چنین بودند و در مسیر حق ایستادگی و استقامت به خرج دادند.
آیت الله میرعمادی در رابطه با اثربخشی خون شهدا نیز گفت: اولین اثر خون شهدا اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است امروز یک نظام نوپایی که با همت و اراده مردم به پیروزی و ثمر رسید در دنیا نقش‌آفرینی می‌کند، قدرت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌ که ما باید مکتب شهدا که همانا ایستادگی، استقامت، ولایتمداری و شهادت طلبی است را مطالعه و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.