محمدحسین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دارندگان این سلاح ها اگر حسن نیت خود را با تحویل سلاح ها نشان دهند برای آنها ارفاق، تخفیف و حتی معافیت از مجازات در نظر می گیرم.
وی یاداوری کرد که اگر کسی به توصیه های ما در این رابطه عمل نکرد منتظر تخفیف، مسامحه و ارفاق نباشد و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته می شود.
وی تاکید کرد که ضابطین قضایی مکلف هستند دارندگان سلاح های غیرمجاز در سطح استان را شناسایی کنند .
وی در ارتباط با کسانی که بر حسب موقعیت خود مانند عشایر و دامداران مناطق مرزی نیاز به سلاح دارند نیز گفت: این گونه افراد می توانند سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند و درخواست مجوز قانونی کنند.
وی همچنین گفت: نگهداری شوکر و افشانه بدون اخذ مجوز جرم و غیرقانونی است.

**برخورد جدی با زورگویان
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه نسبت به مزاحمت های خیابانی افراد شرور و ایجاد ناامنی توسط زورگویان نیز هشدار داد و گفت: پلیس به شدت با افراد شرور و سابقه دار برخورد می کند.
صادقی به قمه کشی عده ای شرور در مرکز تجاری ارگ کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این قمه کش ها منتظر اشد مجازات باشند و تاوان سختی را بابت قمه کشی و گرز کشی در این مرکز تجاری باید پس دهند.
وی با بیان اینکه امر تعقیب و دادرسی این افراد انجام شده و پلیس آنها را شناسایی خواهد کرد، گفت: موضوع قدرت نمایی با سلاح را شخصا پیگیری می کنم.
وی همچنین با بیان اینکه فضای مجازی جای قدرت نمایی و کُری خوانی نیست، گفت: برخی افراد با قدرت بی پایه و اساس در فضای مجازی کُری خوانی می کنند که باید بدانند تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار می گیرند.
وی با اظهار تاسف از اینکه برخی افراد با اقدام های خلاف، فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه را خدشه دار می کنند، افزود: فرهنگ مردم کرمانشاه، فرهنگ فتوت و جوانمردی است و ما اجازه نمی دهیم برخی افراد با کارهای جاهلانه این فرهنگ را زیر سوال ببرند.
وی از مردم به خصوص جوانان خواست کُری خوانی برخی جاهلان در فضای مجازی را بازنشر نکنند و از تقلید آن هم خودداری نمایند.
وی اظهار کرد: فردی که در فضای مجازی کُری خوانی می کرد اکنون در زندان است و تا پایان تعطیلات نیز آنجا می ماند.

**سارقان در ایام تعطیلات در زندان می مانند
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه به سارقان زندانی در ایام تعطیلات نوروز مرخصی داده نمی شود، گفت: سارقان دراین ایام در زندان می مانند و مرخصی آنها ممنوع است.
صادقی افزود اما به سارقانی که سابقه محکومیت کیفری ندارند و سرقت خُرد انجام داده اند با مسامحه برخورد می شود.
او همچنین به قتل در آرامستان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: هویت افراد مرتکب شناسایی شده و از افرادی که از آنها خبر دارند درخواست می کنیم به ما اطلاع دهند.
به گفته او، اکنون تعدادی در این ارتباط در بازداشت هستند و مرتکبان این جرم باید بدانند که مدت زیادی نمی توانند خودشان را مخفی کنند و باید خود را تسلیم نمایند.
وی وضعیت امنیت آرامستان کرمانشاه را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مکاتباتی برای ارتقای امنیت این مکان با استقرار کیوسک نیروی انتظامی و نصب دوربین های مدار بسته انجام داده ایم.
وی همچنین به ورود 30 هزار فقره پرونده از ابتدای امسال به دادسرای استان اشاره کرد و گفت: این میزان پرونده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.