به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه آیین روز درختکاری، گفت: هشت هزار اصله نهال از انواع گونه های گرمسیری شامل اوکالیپتوس، خرزهره، نخل تزئینی، آکاسیا و کهور در شهرستان مرزی قصرشیرین غرس شد.
نعمت الله نازپرورده اظهار کرد: کاشت این گونه های درختی به منظور توسعه جنگل کاری حاشیه راه کربلا در مسیر جاده قصرشیرین به مرز خسروی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار انجام شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: طرح ملی جنگل کاری با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و توسعه درختکاری، با کمک سازمان‌های مردم نهاد و دوست داران طبیعت در این شهرستان مرزی اجرا شده است.
نازپرورده، با تاکید بر لزوم صیانت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست، افزود: همسو با حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، با سودجویان و متجاوزان به عرصه‌های ملی برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.
این آئین با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد، دانش آموزان و اعضای جمعیت هلال احمر برگزار شد.
شهرستان قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه ، دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 154 هزار و 800 هکتار مرتع و شش هزار و 500 هکتار جنگل کاری است.

***غرس سه هزار اصله نهال در گیلانغرب
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب نیز از غرس سه هزار اصله نهال در هفته درختکاری با مشارکت قشرهای مختلف مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی در این شهرستان خبر داد.
جبار ولی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها از گونه های اوکالیپتوس، کهور، خرزهره و توت است که در راستای احیای عرصه های جنگلی و ترویج فرهنگ درختکاری، غرس شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه ، 224 هزار و 500 هکتار مساحت دارد که از این میزان 175 هزار و 369 هکتار آن منابع ملی است.

***غرس 20 هزار اصله نهال در سرپل ذهاب
مدیر اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب، از غرس 20 هزار اصله نهال از انواع گونه های گرمسیری به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.
ایمان ستادی افزود: این درختان از گونه های گرمسیری شامل اوکالیپتوس، خرزهره، نخل تزئینی، آکاسیا، کهور، به صورت رایگان در اختیار نیروهای سپاه ناحیه، ارتش و دوستداران محیط زیست قرار گرفت تا نسبت به غرس آنها در عرصه های طبیعی اقدام کنند.
وی اظهارداشت: اداره منابع طبیعی با همکاری دهیاری ها، سعی در حفظ محیط زیست دارد و از مردم درخواست می شود هرگونه تخلف در حوزه قطع درختان ، تخریب و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
شهرستان سرپل ذهاب با 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر نوار مرزی با عراق، بیش از 88هزار هکتار عرصه منابع طبیعی جنگل و مرتع دارد.
7079/3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.