مرتضی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان متشکل از پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکی و پرستاری است که خدمات تخصصی و درمانی و تامین حداقل داروها را به صورت رایگان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به مدت 2 روز ارائه می دهد.
وی اظهار کرد: نخستین کاروان 24 تن از پزشکان و پرستاران استان گلستان هستند که هم اکنون در ساختمان مدیریت بحران سرپل ذهاب حضور یافته و طی امروز و فردا بیماران مراجعه کننده را رایگان ویزیت می کنند.
معاون جذب و سازمان دهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان شرکت کننده در طرح کاروان سلامت برای حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خود عضو داوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر هستند و در صورت نیاز کار ارجاع بیماران به مراکز درمانی را انجام می دهند.
مرادی افزود: قرار است طرح کاروان سلامت که از امروز در مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز شده تا خرداد ماه سال 97 تداوم یابد و به ترتیب اولویت هر 2 هفته یکبار کادر درمانی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان های مختلف کشورمان در شهرستان های زلزله زده استان حضور پیدا کنند و خدمات لازم را به زلزله زدگان ارائه دهند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
8066/3012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.